۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۳۳۴۷۳
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

خرافه‌زدایی از مراسم مذهبی اولویت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی باشد

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: باید ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی پیرایه‌ها و خرافات را از مراسم گوناگون مذهبی ازجمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان دور کند.
حجت الاسلام هدایتی- ستاد ساماندهی شئون فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که با محوریت شب‌های قدر و سالگرد شهادت امام علی (ع) برگزار شد، بر مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری برنامه‌های این ایام تأکید کرد.

 

وی با اشاره به لزوم حضور مسؤولان دستگاه‌های مختلف عضو ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در جلسات این ستاد، اظهار کرد: مشارکت فعالانه مدیران دستگاه‌های مختلف منجر به تقویت فکری و استحکام مصوبات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شده و این موضوع نیز به نوبه خود باعث ارتقای سطح برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: باید ستاد ساماندهی شئون فرهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های مذهبی سطح شهر را رصد کند تا این مراسم خرافه و آسیب به خود نگیرند و اگر مواردی نیز مشاهده شد، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی این پیرایه‌ها و خرافات را از مراسم مذهبی ازجمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان دور کند.

 

به گفته وی ماه مبارک رمضان فرصت ذی‌قیمتی برای اثبات بندگی در پیشگاه باری تعالی بوده اما لازمه این امر رعایت شئون اسلامی در ابراز بندگی خداوند است.

 

حجت‌الاسلام هدایتی که دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان بجنورد نیز هست، خاطرنشان کرد: این ستاد امسال جلسات مختلفی را برگزار کرده که خروجی مصوبات این جلسات نیز هم از نظر کمی و هم از جنبه کیفی درخشان بوده است.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت کانون مداحان در شهرستان بجنورد، اظهار کرد: باید مداحان برای اجرای برنامه‌های ویژه و متناسب در شب‌های قدر آماده باشند تا سطح برنامه‌های شب‌های قدر در سال جاری به نسبت سال گذشته ارتقا یابد.

 

این عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بجنورد در ادامه بر فراهم کردن زمینه‌های گوناگون به منظور بهره‌مندی حداکثری مردم از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان از سوی متولیان و مسؤولان فرهنگی و مذهبی تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت ارزشمندی برای تقویت تقوا و بندگی است، اضافه کرد: در این ماه باید بندگی خداوند را تمرین و ممارست کرده تا بتوانیم در سایر ایام و ماه‌های سال نیز در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات اسلامی اگر انسان به همه فضیلت‌های ماه رمضان آگاه بود آرزو می‌کرد رمضان یک سال باشد، گفت: رمضان ماه خوبی‌ها، موعد نزول رحمت و مغفرت ویژه الهی و زمانی برای ریزش گناهان و سیئات است.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با یادآوری ارزش قرائت و انس با قرآن در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این ماه تلاوت هر یک آیه قرآن ثوابی معادل یک ختم قرآن دارد ازاین‌رو باید برای قرائت روزانه قرآن در ماه رمضان برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در خاتمه با اشاره به اینکه بسیاری از فضیلت‌های ماه رمضان در اجتماعات معنوی این ماه به وجود می‌آید، اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای شرکت در اجتماعات و محافل و مجالس مذهبی و کسب فیض به صورت جماعت است./9314/202/ب3

ارسال نظرات