۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۳۲۹۵۲

اعلام آمادگی مفتی‌های سعودی برای گفت‌و‌گو با علمای شیعه

یکی از اعضای هیأت علمای عربستان سعودی گفته است که سعی داریم با علمای شیعه در عربستان، عراق و ایران وارد گفت‌و‌گو و مناظره شویم.
شیخ عبدالله بن سلمان المنیع

به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ عبدالله بن سلمان المنیع» مشاور دیوان پادشاهی عربستان سعودی و عضو هیأت علمای این کشور، اعلام کرده است که این هیأت تلاش دارد با علمای شیعه گفت‌و‌گو و مناظره کند و به گفته‌ وی سخن حق را به آن‌ها ابراز دارد.

 

وی در گفت‌و‌گو با روزنامه المدینه عربستان، با اعلام این خبر، گفت: معیار ما قرآن و سنت است و هر کسی با این دو مخالفت کند، گمراه است.

 

این مفتی سعودی، ادامه داد:  تلاش و استقبال زیادی برای برقراری گفت‌وگو با میانه‌روهای شهروندان الاحساء و القطیف (مناطق شیعه نشین در عربستان) یا حتی با شیعیان عراق و ایران یا هر کشوری که شیعیان در آن حضور دارند، وجود دارد تا با آن‌ها سخن گفته و حقیقت به آن‌ها بیان شود.

 

«شیخ عبدالله بن سلمان المنیع» در این باره افزود: ایده و تفکر گفت‌و‌گو در هیأت علما وجود دارد و برنامه‌های گفت‌و‌گو محور نیز در این راستا در حال آماده‌سازی است و امیدواریم که در پی آن خیر باشد.

 

این شیخ وهابی در ادامه گفت: بدون شک عقلای شیعه در گفت‌و‌گو خیر و برکت می‌بینند و ما در این گفت‌و‌گوها معیارهای خود از کتاب و سنت و اصولی که کسی در آن اختلاف ندارد را بیان می‌کنیم و بر این اساس معیارها راهی برای رسیدن به حقیقت خواهد بود./982/ب102/د

ارسال نظرات