۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۶۶۵
منابع امنیتی خبر دادند؛

گروهی از تروریست‎های داعش در راه اروپا هستند

منابع امنیتی خبر دادند که گروهی از تروریست های داعش در راه اروپا هستند تا حوادث تروریستی جدیدی در بلژیک و فرانسه خلق کنند.
تروریست های داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع امنیتی بلژیک و فرانسه اعلام کردند که هشدارهای امنیتی دریافت کردند که نشان می دهد گروهی از تروریست های داعش در حال حاضر سوریه را ترک کرده و به سوی اروپا در حال حرکت هستند.

 

به گفته این منابع امنیتی، این گروه از تروریست ها قصد دارند حوادث تروریستی جدیدی در بلژیک و فرانسه ایجاد کنند.

 

مرکز بحران بلژیک اعلام کرده است که این هشدار را به تمامی نیروهای پلیس در سطح کشور ارسال کرده است.

 

این در حالی است که منابع امنیتی اعلام کردند که در حال حاضر دلیلی برای بالاتر بردن سطح امنیتی به بالاترین حد خود که نشان دهنده یک حمله تروریستی قریب الوقوع است، وجود ندارد.

 

روزنامه بلژیکی DH با انتشار گزارشی به بیان جزئیات این هشدار امنیتی پرداخته و نوشت: تروریست های مورد اشاره حدود یک هفته و نیم پیش سوریه را ترک کرده اند تا با سفر به وسیله قایق از طریق ترکیه و یونان بدون داشتن پاسپورت به اروپا وارد شوند.  

 

یک منبع مطلع نیز در وزارت کشور فرانسه گفت که مقامات بلژیکی این هشدار را برای همتایان فرانسوی خود ارسال کرده اند.

 

این منبع مطلع در وزارت کشور فرانسه با بیان این که مقامات امنیتی فرانسوی در حال بررسی اطلاعات دریافتی هستند خاطرنشان کرد: ما می دانیم که خطر بسیار جدی است.

 

استفان لوفول، سخنگوی دولت فرانسه نیز امروز و در جریان یک کنفرانس خبری گفت: ما می دانیم که تعدادی از تروریست ها در حال بازگشت به اروپا هستند./990/ب904/د

ارسال نظرات