۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۲۳۷۷
حجت‌الاسلام فاطمی مطرح کرد؛

حضرت خدیجه الگوی ایمان و عمل صالح

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌‌که حضرت خدیجه(س) با ایمان و عمل صالح به الگو و اسوه زنان و مردان عالم تبدیل شده است،‌ گفت: حضرت خدیجه(س) تمامی ثروت خود را در راه خدا انفاق کرد و با عمل صالح توانست زمینه نشر و گسترش اسلام را فراهم کند.
حضرت خدیجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س)ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه در دوران جاهلی مردم خوشبختی را در مال و ثروت خلاصه کرده و افراد ثروت‌مند را خوشبخت می دانستند، گفت: با بعثت حضرت رسول(ص) این نگرش تغییر کرد و نه تنها مال و ثروت ارزش خود را به عنوان عامل امتیاز انسان‌ها از دست داد بلکه تنها به عنوان ابزاری برای رسیدن به کمال تبدیل شد.

 

وی افزود: در آیات قرآن کریم خداوند شاخصه قرآنی خوشبختی را ایمان و عمل صالح معرفی کرده از مردم میخواهد از مال و ثروت و انفاق آن برای کسب عمل صالح که معیار خوشبختی است استفاده کنند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: روزی دو برادر بودند که یکی دارای ثروت فراوان بود و دیگری از مال دنیا بهره ای نداشت و ثمره اش از زندگی دنیا علم و علوم الهی بود که یک روز وقتی این دو برادر با هم گفت و گو می‌کردند برادر ثروتمند به برادر عالم گفت بیان علم را رها کن و با تجارت برای خود ثروتی کسب کن که برادر کوچک‌تر گفت من وارث میراث انبیاء و تو وارث قارون ها و فرعون هستی و بدان آنچه ماندگار است میراث انبیاء است و خوشبختی در داشتن میارث انبیاء است.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه نوجوان مؤمن و انقلابی همواره به دنبال میراث انبیاء بوده و خوشبختی را در مال و ثروت نمی داند، تصریح کرد: شاید مال و ثروت در دنیا جلوه و ظاهری داشته باشد ولی در آخرت آنچه برای انسان باقی می‌ماند ایمان، علم و عمل صالح است.

 

وی افزود: آنچه حضرت خدیجه(س) را در طول تاریخ اسلام به الگو و اسوه ای برای زنان و مردان تبدیل کرد ثروتشان نبود بلکه ایمان حضرت خدیجه(س) بود که موجب شد ایشان تمامی ثروت خود را به خاطر ایمانشان در راه خدا انفاق کرده و با عمل صالح توانستند زمینه نشر و گسترش اسلام را فراهم کنند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه انسان مؤمن از ثروت خود برای رسیدن به عمل صالح استفاده می کند، ادامه داد: بعضی از افراد تصور می‌کنند که صاحبان پست و مقام خوشبخت هستند که قرآن در این مورد بیان می‌کند که همه پست و مقام های دنیوی فانی است و همانطور که یک روز فرد صاحب یک پست و مقام می‌شود روز دیگر آن را از دست می دهد.

 

حجت الاسلام فاطمی یادآور شد: نه پست و مقام و نه ثورت نمی‌تواند برای انسان خوشبختی ایجاد کند بلکه این عمل صالح و ایمان به خداوند است که با ایجاد آرامش در زندگی انسان موجب خوشبختی او می شود./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات