۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۳۵۱
امام جمعه بهشهر:

خدمت به محرومان جامعه بهترین ذخیره الهی است

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که خدمت به محرومان بهترین ذخیره الهی است، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی باید زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در مراسم جشن رمضان کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان در سالن بصیرت ارشاد، گفت: نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی و انفاق در جامعه از مسائل مهم در رفع تنگدستی و فقر است.

 

وی اساس تعالیم همه انبیاء را برخورداری از زندگی ایده آل، مطلوب و سالم دانست و افزود: فرهنگ نورانی قرآن مردم را به حیات طیبه دعوت می کند و به همین دلیل باید برای سعادت بشریت و رفع فقر در جامعه آحاد مردم وارد عرصه شوند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که کمک خیران به فقرا و نیازمندان نقش بسزایی در کاهش فقر و فاصله طبقاتی دارد که باید این سنت حسنه ترویج شود، خاطرنشان کرد: مردم ما سخاوتند و از بینش بالایی برخوردار هستند و باید با فرهنگ سازی مناسب کمک به نیازمندان، آنان را وارد عرصه کرد تا همه از زندگی آبرومندانه برخوردار شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: توجه به اشتغال، مسکن، کمک هزینه جهیزیه، هزینه های درمانی مددجویان و کمک به ایتام  از اقدامات مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) است که باید قدردان این نهاد بود.

 

امام جمعه بهشهر با تأکید بر ضرورت مشارکت بیشتر خیران در حمایت از مددجویان، اظهار داشت: مشارکت خیران نیک اندیش در جهت بهبود وضعیت اقتصادی خانواده های تحت حمایت مؤثر است که امیدواریم با افزایش مشارکت خیران شاهد توانمندسازی بیشتر افراد تحت پوشش امداد باشیم.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که خدمت به محرومان بهترین ذخیره الهی است، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی باید زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: خوشبختانه از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سایه حمایت های همه جانبه مسؤولان قدم های مثبتی در جهت رسیدگی به وضع ایتام صورت گرفته است. 

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از سالم ترین نهادها در نظام اسلامی است، تصریح کرد: فعالیت ها و خدمات این نهاد ارزشمند، نشانه ای از حکومت علوی است.

 

وی با اشاره به این که خدمت به محرومان بهترین ذخیره الهی است، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی باید زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خدمات انجام شده از سوی کمیته امداد خمینی(ره) باید بیشتر برای جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سایه حمایت های همه جانبه مسؤولان قدم های مثبتی در جهت رسیدگی به وضع ایتام صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام جباری دستگیری از انسان‌های مستمند و فقیر را دارای پاداش دنیوی و اخروی دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید در جهت تقویت امور مربوط به ایتام تلاش بیشتری کنند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که خدمات کمیته امداد بسیار ارزشمند و مقدس در نزد خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به این نهاد بسیار علاقه و توجه خاصی داشتند، زیرا معتقد بودند به محرومان جامعه باید توجه کافی شود. 

 

وی کمیته امداد امام خمینی(ره) را یکی از سالم ترین نهاد ها در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد که نام آن منسوب به حضرت امام(ره) است، نشانه ای از حکومت علوی است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سرپرستی یک یتیم کاری بزرگ است و با این کار یک روح در جامعه اسلامی زنده می‌شود، خاطر نشان کرد: محرومان جامعه فرزندان معنوی حاکم اسلامی هستند و دستگیری و رفع نیازمندی‌های آنان از وظایف نظام اسلامی است.

 

سید موسی عمادی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بهشهر نیز در این مراسم با قدردانی از حضور خیران و مسؤولان، گفت: در ماه مبارک رمضان و با همراهی و همکاری نیکوکاران برنامه های متنوع و مختلفی از جمله، اطعام نیازمندان در قالب سفره های افطاری، توزیع سبد غذایی، ایجاد پایگاه های جذب حامی برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری جشن رمضان را اشاعه فرهنگ نوع دوستی، نهادینه شدن انفاق و نیکوکاری، همبستگی اجتماعی و تعاون در راستای ترغیب و هدایت خیران، خیریه ها و سازمان های رسمی و غیر رسمی برای کمک به نیازمندان و ترویج سنت حسنه انفاق عنوان کرد./1317/202/ب2

ارسال نظرات