۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۲۲۶
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

تقویت ایمان دلیل رخداد معجزه در جوامع انسانی است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه معجزه کار خارق‌العاده است که انجامش برای بشر غیرممکن است، گفت: تقویت ایمان دلیل رخداد معجزه در جوامع انسانی است.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در شبستان امام خمینی(ره) در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان با اشاره به خداوند معجزه را برای تقویت ایمان انسانی های سست ایمان بر انسان‌ها در ادوار مختلف تاریخی نازل کرده است، گفت: اگر انسان مؤمن باشد با دیدن معجزه ایمانش تقویت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ایمان به معجزه یکی از مصادیق ایمان به غیب محسوب می شود، افزود: انسانی که به غیب ایمان ندارد اعمال و رفتارش آن‌چنان که باید با پشتوانه محکم و توکل به خدا صورت نمی‌گیرد چون چنین انسانی هنوز به عظمت و قدرت بی انتهای خداوند وی نبرده است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن کریم هم یکی از معجزات حضرت رسول(ص) است، تصریح کرد: ضمن اینکه تاکنون کسی نتوانسته از میان بشر کتابی مانند قرآن بنویسد یا بیاورد این موضوع نشان دهنده ماهیت الهی قرآن و کلام وحی است.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه نه تنها خود قرآن بلکه نحوه کاربرد واژه‌ها در آن نیز معجزه است، ادامه داد: برای نمونه در قرآن واژه یوم مانند ۳۶۵ بار تکرار شده یعین به اندازه تعداد روزه‌های سال و کلمه شهر به معنای ماه در قرآن کریم ۱۲ بار تکرار شده و کلمه لیل و ناهار هم در قرآن به تعداد ساعات اوقات شبانه‌روز یعنی ۲۴ بار تگرار شده و اضافه بر این کلمه ایاکم به معنای روزهای ماه در قرآن ۳۰ بار به اندازه تعداد روزهای ماه تکرار شده است.

 

وی با بیان اینکه خداوند در کنار قرآن یکی چیز گرانبهای دیگر نیز برای هدایت انسان و تقویت ایمان برای ما مسلمانان گذاشته است، گفت: دومین چیزی که خداوند برای هدایت ما قرار داده است اهل بیت(ع) هستند و حضرت رسول(ص) فرموده اند که اهل بیت(ع) معلمان قرآن و مفسران آن هستند و فهم درست قرآن و عمل به دستورات دین به وسیله پذیرش ولایت آن‌ها صورت می گیرد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: براساس آنچه بیان شد قرآن و عترت دو راه نجات پس از پیامبر(ص) برای انسان هستند و هر کس که به یکی از این دو تمسک جسته و دیگری را رها کند از نعمت هدایت محروم خواهد شد.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه یک نوجوان انقلابی با قرآن مأنوس بوده و سبک زندگی اهل بیت(ع) را در زندگی خود رعایت می کند، افزود: اهل بیت(ع) به خوبی مسیر سعادت را به ما نشان داده و قرآن را برای ما تفسیر کرده‌اند و این ما هستیم که با رفتار و کردار خود زمینه سعادت و شقاوت خود را در قیامت و در دنیا فراهم می کنیم./۹۶۸/پ202/س

ارسال نظرات