۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۳۲۱۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه رمضان ماه باز شدن در دانشگاه خودسازی و یکی از واحدهایی که در آن تحصیل می‌شود واحد خودسازی اصلاح و آمرزش است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه یکشنبه شب در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در بخش دابودشت اظهارداشت: ماه رمضان آغاز سال تربیتی و براساس روایات ماه رمضان آغاز سال و به عبارتی اول سال تربیتی، خودسازی، اصلاح و ترقی است.


وی تصریح کرد: همان‌گونه که طبیعت در بهار تازه و دارایی انسان در آغاز سال خمسی پاک و تطهیر می‌شود ماه رمضان اول سال روح است که روح انسان پاک می‌شود.


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ماه رمضان ماه باز شدن در دانشگاه خودسازی و یکی از واحدهایی که در آن تحصیل می‌شود واحد خودسازی اصلاح و آمرزش است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: ماه رمضان فرصت گسترش دانشگاه گسترده‌ تربیتی و ماه گسترش سفره است که باید از این ماه نورانی بهره بردای شایسته را داشته باشیم.


وی ادامه داد: سفره الهی پهن است اما متولیان سفره مادی، انسان‌ها و مسائل اقتصادی آیا مردم را فراموش کردند که این قدر افزایش قیمت داشتیم و هیچ کس به فکر مردم نیست.


حجت الاسلام تقی زاده اظهارداشت: ماه رمضان ماه فرصت ‌یابی است تا هر کس قهر با خدا بوده به فکر آشتی با حضرت حق باشد و فرصت نظم و برنامه ‌ریزی است تا هر کسی در زندگی خود منظم شود.

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: تا فرصت باقی است فرصت سازی کنیم که عزیزانی سال‌های گذشته در سر سفره افطار بودند و اکنون نیستند و تا زمانی که توفیق داریم از وجود این نعمت بزرگ الهی و ضیافت معنوی کسب فیض کنیم که در غیر این صورت خسارت است.


استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های فرهیخته بهره‌ وری از این ماه پر خیر و برکت را فرصت بزرگی دانسته و توصیه به بهره‌مند شدن از آن می‌ کردند.

 

وی ادامه داد: فرصت روزه گرفتن در این ماه گرانقدر به نوبه خود سهم بسزایی در خودسازی‌ دارد تا سحرهای آن که اکثر عرفا سفارش به درک سحر می ‌کنند و شب‌های قدری که محل نزول ملائکه الهی و تقدیر مقدرات عالم و آدم است.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: امید است پس از اتمام این ماه مبارک با روح و جسمی آماده به سوی عید بندگی، عید سعید فطر می‌ رویم تا به فضل خداوند متعال پس از بهره‌مندی از این نعمات الهی و درک صحیح از این سفره بزرگ، آمادگی به سوی لقاءالله داشته باشیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر افزود: ضرورت دارد فرهنگ درک صحیح و درست این ماه در میان امت اسلامی ترویج پیدا کند تا همه از آن بهره‌ مند شوند./202/1314/ب1

ارسال نظرات