۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۳۱۹۸۹
کارشناس مسائل مذهبی رسانه ملی:

دین بدون ولایت، ناقص و ناکارآمد است

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به این که دین بدون ولایت ناقص و ناکارآمد است، گفت: دینی که در آن ولایت نباشد می تواند در خدمت کفار قرار بگیرد، ولایت کفار را مایوس می کند اما منافقان با وجود ولایت سعی می کنند که در باورها و رفتارها نفوذ کنند، ولایت و سلطه کفار بر مسلمین مایه غضب خداوند متعال است.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، کارشناس مسائل مذهبی، بعداز ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قران کریم که از شبکه3 سیما پخش شد، گفت: خداوند متعال در آیه 3 سوره مائده درباره ولایت چند نکته را بیان فرموده است.

وی ادامه داد: نکته اول این که دین بدون ولایت ناقص و ناکارآمد است، نعمت الهی بدون ولایت، تام و کامل نیست، وقتی ولایت باشد دین یک دین پسندیده و مورد رضایت خدا می شود، دینی که در آن ولایت نباشد می تواند در خدمت کفار قرار بگیرد مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان سعودی که کشور و دولتشان در خدمت نظام کفر و سلطه است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم بیان داشت: ولایت کفار را مایوس می کند اما منافقان با وجود ولایت سعی می کنند که در باورها و رفتارها نفوذ کنند، از این رو وقتی ولایت محقق شود به جز خطر نفوذ منافقان خطر دیگری جامعه اسلامی را تهدید نمی کند، امام صادق(ع) فرمودند: اسلام پنج پایه دارد که مهم ترین آن ها ولایت است، ولایت کلید بقیه پایه های اسلام است.

وی اظهار داشت: خواص با بصیرت الگوی مومنان هستند، اگر کسی خوف خدا در دلش باشد ولیّ خدا را تنها نمی گذارد، از جمله کسانی که ما از خدا می خواهیم ما را به راه آن ها هدایت کند کسانی هستند که با بصیرت خود ولی خدا را تنها نمی گذارند، در طول تاریخ امثال عمار یاسر و خواص با بصیرتی که در فتنه ها همراه و یاری کننده ولی خود بوده اند زیاد هستند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: طبق آیه 54 سوره مائده دین قائم به اشخاص نیست، ممکن است کسانی از دین مرتد شوند و دین را تنها بگذارند اما پرچم دین هرگز روی زمین نمی ماند و کسانی هستند که پرچم دار دین می شوند، کسانی هستند که در شرایطی که جهان پر از ظلم و فساد است پرچم دین را بلند می کنند که همان یاران حضرت ولیعصر(ع) هستند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم گفت: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود فرمودند انقلاب اسلامی در مسیر رشد و تکامل خود با ریزش های متعددی روبه رو بوده است، کسانی در انقلاب بوده اند که خسته شده اند و پرچم انقلاب را زمین گذاشته اند، باید کسانی که تازه نفس و علاقه مند به آرمان های انقلاب و امام هستند پرچم انقلاب را بلند کنند.

گشایش اقتصادی در گرو عمل به دستورات اسلامی است

وی بیان داشت: طبق آیه 66 سوره مائده گشایش اقتصادی در گرو گدایی در خانه شرق و غرب نیست بلکه در گرو عمل به دستورات اسلامی است، برخی از گناهان نعمت ها را سلب می کند، کم فروشی و مفاسد اقتصادی موجب قحطی، بالا رفتن هزینه ها می شود، امام صادق(ع) فرمودند: گناهان انسان را از رزق و روزی محروم می کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: اگر انسان در مسیر ایمان و تقوا حرکت کند مثل این است که آشتی بین انسان و طبیعت برقرار شود، اقدام و عمل مسؤولان این است که تقوای مدیریتی داشته باشند و از ورود کالای قاچاق جلوگیری کنند، مردم هم باید تقوای شهروندی داشته باشند به این معنا که از خرید کالای خارجی اجتناب کنند، اگر به همین دو گزاره عمل شود گشایش اقتصادی حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم اظهار داشت: قوم بنی اسرائیل به دلیل این که به دنبال سرپرستی و ولایت کفار بودند مورد لعنت حضرت داوود و حضرت عیسی قرار گرفتند، ولایت و سلطه کفار بر مسلمین مایه خشم و غضب خداوند متعال است، کسانی که به دنبال ولایت کفار هستند باید بدانند که آینده بدی برای خودشان مهیا کرده اند./869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات