۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۳۱۹۲۷
مدیر حوزه علمیه تبریز:

رمضان سکوی پرتاپی به سوی معرفت و کمالات الهی است

حجت الاسلام ناصری با بیان این که رمضان سکوی پرتاپی به سوی معرفت و کمالات الهی است، گفت: سبک زندگی در ماه مبارک رمضان می تواند در دیگر ایام سال نیز تداوم داشته و منجر به ترک عادت‌های غلط شود.
حجت‌الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز امروز در جمع طلاب این مرکز علوم اسلامی با بیان این‌که روزه‌داری با آثار فردی و اجتماعی متعددی همراه است، اظهار داشت: کاهش آمار جرم و جنایت در این ماه مبارک نشان می دهد که حتی مجرمان به مبانی دینی آشنا و معتقد هستند.


وی خاطرنشان کرد: اصل مهمی که بایستی در این میان مورد توجه قرار گیرد، تعمیم، تداوم و جاری شدن معنویت کسب شده در ماه مبارک رمضان به دیگر ایام سال است، به عبارت دیگر سبک زندگی در ماه مبارک رمضان می تواند در دیگر ایام سال نیز تداوم داشته و منجر به ترک عادت‌های غلط شود.


حجت الاسلام ناصری با اشاره به این‌که خداوند رحمت، مغفرت و برکت معنوی ماه مبارک رمضان را به عموم بشریت گسترانده است، تصریح کرد: فرصت های رحمت و مغرفت الهی در رمضان بایستی به بهترین شکل ممکن مورد استفاده معنوی قرار گیرد، در حقیقت رمضان سکوی پرتاپی به سوی معرفت و کمالات الهی است.


مدیر حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که لحظات ماه ضیافت الهی تمرینی برای درک فضائل معنوی و رسیدن به حقیقت خلیفه الله بودن انسان است، افزود: باید تلاش کنیم در لحظات معنوی ماه مبارک رمضان هر چه بیشتر از فضیلت های معنوی خان رحمت الهی بهره مند شویم، در غیر این صورت ضرری متحمل شده ایم که شاید جبران ناپذیر باشد.


امام جمعه خسروشاه ماه مبارک رمضان را فرصتی برای دوری و نفی رذایل اخلاقی و صفات مذموم و نکوهیده و گرایش به فضایل و خصائل والای اخلاقی دانست و گفت: روزه‌داری ظرفیتی عظیم برای تحقق این مهم است، عبادتی که در کنترل و مهار نفس و آماده کردن انسان برای کسب ارزش های اخلاقی بسیار ارزشمند است.


حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که روزه داری برکات معنوی و آثار تربیتی را به ارمغان می آورد که ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان است، تصریح کرد: روزه زمینه دستیابی به تقوا و تهذیب نفس را فراهم می کند، روزه داری موجب بالا رفتن آستانه صبر و تحمل انسان و ایستادگی در برابر تمایلات نفسانی می شود.


وی ادامه داد: روزه داری تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه انسان را از معصیت هایی که انجامش گاه برای فرد عادی شده بود، باز می دارد، در حقیقت روزه‌داری امنیت روحی و روانی بنده را فراهم می کند و ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و بازنگری در نفس است./935/202/ب2

ارسال نظرات