۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۸۳۷
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم:

تقلید از سبک زندگی غربی نشانه‌ طاغوت است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت پیروی از ولی فقیه در عصر غیبت که امام معصوم(ع)در جامعه نیست، گفت: هر کس رهنمودهای ولی فقیه را به عنوان نایب عام امام زمان(عج) زیر پا بگذارد و به دنبال نسخه‌های غربی سبک زندگی باشد طاغوتی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابولقاسم، استاد حوزه علمیه قم، عصر شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم با بیان اینکه بخشی از آیات سوره نسا به احکام ازدواج اشاره دارد و فلسفه ازدواج را بیان می کند، گفت: در آیات این سوره ازدواج یک کانون مقدس و بنیان مرصوص بیان شده است که رسول خدا(ص) می‌فرمایند به وسیله ازدواج نیمی از ایمان انسان حفظ شده و انسان باید مراقب نیمی دیگر از ایمانش باشد.

 

وی افزود: در این آیات اشاره شده که انسان‌های شهوت ران به دنبال انحراف فکری و دینی در میان مردم هستند به همین دلیل توصیه دین به مؤمنان ازدواج با همسران شایسته است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسول خدا(ص) همچنین در تقدس امر ازدواج می‌فرمایند که اگر کسی می‌خواهد خداوند را در حالی که طاهر است ملاقات کند باید قبل از مرگش برای خود همسری برگزیند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه ازدواج دارای شرایطی است، گفت: در حال حاضر مهریه سنگین، تجملات عقد و عروسی، جهیزیه سنگین، خرید کردن از مکان های گران، تشریفات لباس عروس گران قیمت و به رخ کشیدن ثروت و تالارهای گران قیمت از جمله عواملی است که در اثر تهاجم فرهنگی ازدواج را از مسیر اصلی آن منحرف کرده است و رهبر معظم انقلاب توصیه به ازدواج آسان و ساده در میان جوانان دارند و تأکید می‌کنند که مهریه و جهیزیه سنگین موجب شده که پسران و دختران با وجود اینکه در ازدواج آنان تأخیر شده جرأت فکر کردن به ازدواج را نداشته باشند.

 

وی افزود: یکی دیگر از پیام‌های قرآنی جزء پنجم قرآن کریم این است که مرجعیت طاغوت نشانه بی ایمانی است و اهل بیت(ع) به خوبی طاغوت را معرفی کرده‌اند و می‌فرمایند که طاغوت کسی است که مسیر و کلامش با ما اهل بیت(ع) متفاوت باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در عصر غیبت که امام معصوم(ع)در جامعه نیست هرکس رهنمودهای ولی فقیه را به عنوان نایب عام امام زمان(عج) زیر پا بگذارد و به دنبال نسخه های غربی باشد طاغوت است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم اظهار کرد: کسی که خطوط قرمزی را که توسط رسول خدا(ص)، اهل بیت(ع) و ولی فقیه براساس قرآن تدوین شده است را زیرپا بگذارد از دیگر مصداق‌های طاغوت است.

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم به صراحت بیان شده که مجاهد بر زاهد برتری دارد، گفت: براساس آیه ۹۵ سوره نسا خداوند مجاهدان را برتر از دیگران می‌داند و امام صادق(ع) می فرمایند دعای حاجی، دعای مجاهد و دعای بیمار در بستر بیماری مستجاب بوده و در نبود مجاهد وظیفه مسلمان رسیدگی به خانواده و اهل اوست.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مؤمن نباید خوش باور باشد و به عمل کارها ممکن می‌شود، تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند از کسانی نباش که آخرت را می‌طلبند ولی برای آن عمل نمی‌کنند و سخن آن‌ها سخن زاهدان و عمل آنها مانند انسان‌های دنیا طلب است و ولایت اهل بیت(ع) جز با پرهیزکاری و تقوا به دست نمی آید.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: منافق به دنبال تسلط کفار بر مؤمنان است و خدا هرگز اجازه نمی‌دهد که کفار بر سرنوشت مسلمانان چه در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سلطه یابند؛ منافقان فرصت طلب بوده و از هر فرصتی برای خود استفاده کرده و اهل ولنگاری بوده و نسبت به اعمال دینی اهل خمودگی و ریا هستند.

 

وی افزود: منافق محافظه کار بوده و به صراحت تکلیف خود را در میان مؤمنان و کافران مشخص نمی‌کند و به دنبال خودنمایی در میان مردم بوده و ذکر خدا در زندگی آن‌ها جایی ندارد و حضرت رسول(ص) می‌فرمایند«برای اینکه نفاق در میان شما از بین برود با صدای بلند بر من و اهل بیتم صلوات بفرستید»./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات