۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۵۵۰
یکی از مقامات فرانسوی فاش کرد؛

حضور نیروهای ویژه ارتش فرانسه در سوریه برای کمک به تروریست‏‎ها

یکی از مقامات وزارت دفاع فرانسه فاش کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور در شمال سوریه مستقر هستند تا به تروریست ها مشاوره بدهند.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از مقامات وزارت دفاع فرانسه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه فاش کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور در شمال سوریه مستقر هستند تا به شورشیانی که برای سرنگونی دولت بشار اسد تلاش می کنند مشاوره بدهند.  

 

این مقام وزارت دفاع فرانسه البته مدعی شد که هدف اصلی از حضور نیروهای ویژه فرانسه در شمال سوریه ارائه مشاوره به شورشیان برای مقابله با گروه تروریستی داعش است.

 

تا پیش از این فرانسه به حضور 150 نیروی ویژه ارتش خود در منطقه خاورمیانه اعتراف کرده و اعلام کرده بود که این نیروها را در کردستان عراق مستقر کرده است.

 

گفتنی است، هفته گذشته نیز ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی Public Senat اعلام کرده بود که پاریس از طریق ارسال اسلحه، پرواز هواپیماهای نظامی و ارائه مشاوره به تروریست های مخالف دولت بشار اسد یاری می رساند.

 

وی گفته بود: فرانسه تنها کشور غربی نیست که در سوریه حضور دارد، نیروهای ویژه ارتش آمریکا نیز پس از آن که اوباما اعلام کرد که 250 نیروی نظامی در منطقه مستقر می کند در نزدیکی شهر رقه حضور دارند./990/ب903/د

ارسال نظرات