۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۳۱۴۴۹
حجت الاسلام معادی:

روحیه استعمارگری غرب، اجازه اجرایی شدن برجام را نمی‌دهد

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی گفت: جریان‌هایی که فکر می‌کردند اگر به آمریکا نزدیک شوند، همه مشکلاتشان حل می‌شود، پس از برجام باید آموخته باشند که از این مسیر به جایی نمی‌رسند؛ روحیه استعمارگری طرف مقابل اجازه نمی‌دهد اتفاق متفاوتی بیفتد.
حجت الاسلام معادی، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی

حجت الاسلام ابراهیم معادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا در برابر ایران، اظهار کرد: رهبران سابق آمریکا اقرار کرده‌اند که اگر این کشور می‌خواهد بر جهان سیطره داشته باشد، نباید از استعمارگری دور شود. با این روش قطعا آمریکا به هیچ کشوری به عنوان دوست خود نگاه نمی‌کند.

 

دشمن از شکاف‌های داخل کشور استفاده می‌کند

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی با بیان این که «بنای استعمار بر این است که کشورهای دیگر را زیر سایه خود نگاه داشته باشد تا رشد نکنند«، افزود: این شیوه به خصوص در قبال کشورهایی که صاحب مسلک، مرام، ایدئولوژی و جهان‌بینی هستند و معتقدند باید برای نجات مستضعفان جهان قیام کرد، به کار گرفته می‌شود و تمرکز آن نیز پس از جنگ سرد، روی ایران بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سیاست استعمارگران در یک دوره مبتنی بر جنگ سخت است و در دوره‌ای دیگر مبتنی بر جنگ نرم و لبخند و تبسم. ما باید مرزهای سیاسی و عقیدتی خود و نیز ارتباطات اجتماعی با دشمن اصلی و دشمنانی که متأثر از استکبار هستند را مشخص کنیم و بدانیم که اگر آن‌ها شکافی در داخل کشور ما تشخیص دهند، از آن استفاده خواهند کرد. آمریکا همان آمریکاست و استکبار همان استکبار است؛ اما روش خود را عوض می‌کنند و ما باید حواس‌مان باشد که با اتحاد و انسجام تحت رهبری ولایت، نظام را جلو ببریم.

 

جنایات آمریکا در منطقه یک واقعیت است

حجت الاسلام معادی با اشاره به جریان‌هایی که معتقدند «عرصه سیاست خارجی، نه تنها عرصه دفاع از ارزش‌ها نیست، بلکه باید واقعیت‌ها را در آن مدنظر قرار داد»، تصریح کرد: کسانی که این حرف را می‌زنند، نماینده جریان فکری خود هستند و بیش از این که مواضع شخصی‌شان را بگویند، مواضع جریان خود را اعلام می‌کنند و به انتخابات سال آینده چشم دوخته‌اند.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی افزود: آنچه این جریان‌ها به آن معتقدند، واقع‌گرایی نیست. واقع‌گرایی این است که آمریکا امروز در یمن جنایت می‌کند و کشورهای منطقه را به رهبری عربستان سازماندهی می‌کند. واقعیت این است که آمریکا در سوریه دوقطبی «معتدل و تندرو» درست کرده اما به داعشی که به قول کلینتون، خودشان ساخته‌اند، سلاح می‌رسانند. واقعیت این است که آمریکا دارد در منطقه و جهان کار می‌کند و ما باید حواس‌مان جمع باشد و خیال نکنیم باید در رابطه با توسعه برخی بخش‌های اقتصاد دست به دامان غرب شویم.

 

وی «موفقیت‌های علمی و صنعتی جمهوری اسلامی» را یکی دیگر از واقعیت‌های موجود دانست و گفت: در عرصه موشکی نازل‌ترین نگاه این است که ما چهارمین کشوری هستیم که موشک‌های نقطه‌زن داریم. این موفقیت‌ها با تکیه بر کدام قدرت خارجی حاصل شده است؟ اینها واقعیت‌هایی است که بر اساس اتکا به داخل کسب شده و اگر می‌خواهیم اقتصاد، کشاورزی و صنعت ما نیز خودکفا شود، باید به سرمایه‌های درونی خود توجه کنیم؛ نه اینکه کشور را به سوی مصرف‌گرایی سوق دهیم.

 

خصومت غرب با ایران بر سر برجام نیست

حجت الاسلام معادی در پاسخ به سؤالی پیرامون بدعهدی‌های پی در پی ایالات متحده در جریان اجرایی شدن برجام، تصریح کرد: گروه‌ها و جریان‌هایی که فکر می‌کردند اگر به آمریکا نزدیک شوند، همه مشکلات‌شان حل می‌شود، پس از این جریان باید آموخته باشند که از این مسیر به جایی نمی‌رسند. روحیه استعمارگری طرف مقابل اجازه نمی‌دهد اتفاق متفاوتی بیفتد. کسانی که مسؤولیت سیاست خارجی کشور را بر عهده داشته و سرداران آن جبهه هستند، باید بدانند شکست آنها به نظام آسیب می‌زند.

 

وی در پایان با بیان اینکه «مردم همه اتفاقات را با دقت رصد می‌کنند»، تأکید کرد: نباید فریب جملات و اظهار نظرهای طرف غربی را بخوریم و باید بدانیم خصومت آن‌ها با ما بر سر برجام نیست./302/820/ب1

ارسال نظرات