۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۳۱۳۶۶
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

رمضان فرصتی مناسب برای تبلیغ و تهذیب است

حجت الاسلام انتظار با اشاره به فرصت خودسازی و تبلیغ در ماه رمضان، گفت: ماه رمضان با معنویت و روح الهی خود بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دین الهی است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام‌علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرصت خودسازی و تبلیغ در ماه رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان با معنویت و روح الهی خود بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دین الهی است.

 

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت‌های تبلیغی و مذهبی طلاب و روحانیون در این ماه مبارک، گفت: ضروری و لازم است تا طلاب و روحانیون از ظرفیت‌های فراوان این ماه ارزشمند نهایت استفاده را برای تبلیغ و تبیین معارف اسلامی ببرند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه با اشاره به اولویت‌های تبلیغی در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: در بحث رویکردهای تبلیغی توجه به اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، حوزه انقلابی و جامعه انقلابی و پیگیری مطالبات رهبری در جامعه موردتوجه قرارگرفته است.

 

وی ارتباط تنگاتنگ میان حوزه‌های علمیه، روحانیت و انقلاب اسلامی را مورداشاره قرار داد و افزود: صیانت از انقلاب و ارزش‌های انقلابی از وظایف روحانیت است، به‌ عبارت‌ دیگر روحانیت انقلابی باید از انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای آن صیانت کند.

 

حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به اینکه شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت‌ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره‌برداری کنيم، گفت: خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد و اینکه کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند، در حقيقت از نور به ظلمات گریخته است.

 

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت دوباره‌ای برای انسان است تا به‌سوی خدا تقرب پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید از این فرصتی که خداوند متعال به همه بندگان خود داده‌اند در جهت تهذیب نفس و ارتقای روحی و اخلاقی بهره گيریم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه طلاب با اشاره به فرصت خودسازی و تهذیب نفس در این ماه عزیز، خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی، از تربیت معنوی خود در این ماه غافل نشوند، چراکه غفلت در این ماه آثار و پیامدهای بسیار نامطلوبی به همراه دارد.

 

وی بابیان اینکه ماه رمضان ماه میهمانی خدا و مقابله با نفس و خواسته‌های نفسانی است، تأکید کرد: رمضان بهترین فرصت را برای ارتقای روحی و معنوی فراهم کرده است و لازم است همه به‌ویژه طلاب با انس با ادعیه و قرآن کریم از ماه رمضان بهره کافی و وافی ببرند.

 

وی در پایان بابیان اینکه امروز بیش‌ از پیش ضرورت تبليغ اسلام ناب در جامعه اسلامی احساس می‌شود، افزود: با توجه به شبهه افکنی های گسترده دشمنان در جامعه، حضور جهادی و اثرگذار روحانيت در جهت شبهه زدایی در جامعه بسيار ضروری است./854/302/ب3

ارسال نظرات