۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۳۱۰۷۱
امام جمعه همدان:

خودسازی رمز ماندگاری و سعادت انسان است

نماینده ولی فقیه در استان همدان خودسازی را امری مهم و اساسی در زندگی انسان توصیف کرد و گفت: باید همگان در رفتار و کردار و گفتار خود توجه کنند تا بتوانند به مقامات والا برسند.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان صبح امروز در سالن اجتماعات جهادکشاورزی شهرستان همدان، گفت: لازم است تا در ایام الله برای خود توشه ای مناسب برداریم.

 

وی به اهمیت خودسازی اشاره کرد و افزود: میدان برای همه اقشار جامعه باز است و اگر انسان در خود این ظرفیت را ایجاد کند و خود را ضایع نکند به مقامات عالیه می رسد.

 

امام جمعه همدان در ادامه به عظمت روحی امام راحل اشاره کرد و ابراز داشت: در مرگ صدام حتی یک ذره از موجودات عالم ناراحت نشدند ولی در تشییع امام خمینی(ره) زمین و زمان ماتم زده بودند.

 

وی به مقایسه امام و رژیم طاغوت اشاره و خاطر نشان کرد: محمدرضا پهلوی در هنگام فرار از ایران 30 تن طلا با خود برد ولی امام راحل حتی یک وجب خاک از این دنیا با خود نبرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان خودسازی را امری مهم و اساسی در زندگی انسان توصیف کرد و ابراز داشت: باید همگان در رفتار و کردار و گفتار خود توجه کنند تا بتوانند به مقامات والا برسند.

 

وی راه رسیدن به مقامات عرفانی و اخلاقی بالا را منحصر در حوزه های علمیه ندانست و گفت: هر کس در هر جایگاه و شغلی که دارد می تواند به مقامات اخلاقی و الهی بالا دست یابد.

 

آیت الله طه محمدی با اشاره به عزت خودساختگان در این جهان، یادآور شد: خداوند در این جهان دوستانی دارد که شهید و پیامبر نیستند ولی شهدا و انبیا به آنها غبطه می خورند.

 

وی در پایان گفت: انسان برای عبرت آفریده شده است و طبق روایات برخی به قدری در دنیا غرق هستند که اگر در بهشت را برای آنها باز کنید در آن وارد نمی شوند./979/202/ب2

 

ارسال نظرات