۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۳۰۸۰۱
آيت الله نمازي:

رهبری همچون آیت الله خامنه ای در هيچ جای جهان نمي توان پيدا كرد

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به شایستگی و تدبير رهبر معظم انقلاب، گفت: چنين رهبري که با اين همه مشغله كاري و اداره كشور، مسائل داخلي، خارجي، بين المللي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي به ياد پيشكسوتان حوزه باشد در هيچ كجا نمي توانيد پيدا كنيد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي يكشنبه شب در ديدار با روحانيان و اعضاي هيات ديدار با معمرّين و روحانيان با اشاره به اين كه، افراد سالم نمي توانند افرد بيمار را درك كنند، گفت: شاد كردن قلب افرادي كه رنج بيماري دارند و توان جسمي ندارند، شاد كردن قلب امام زمان(عج) است و شادي امام زمان(عج) موجب سررور الهي مي شود.

 

وي با بيان اينكه ديدار و عيادت از بيماران كار مباركي است، افزود: مرحوم علامه مجلسي در بهار در مورد صفات شيعه روايتي از امام زمان(عج) در رابطه با جايگاه شيعه نقل مي كند كه روايت عجيبي است كه وقتي شيعه روايت را مي خواند به خودش اميدوار مي شود كه داراي چه جايگاه و مقامي است اما خودش ازاين جايگاه بي خبر است.

 

آيت الله نمازي گفت: امام زمان(عج) مي فرمايد، شيعه من وقتي بيمار مي شود من هم بيمارمي شوم و بيماري شعيه من به من نيز سرايت مي كند و اگر شما خوب و سلامت باشيد، من هم خوب هستم و سرور شما سرور ما است چرا كه شما از تتمه همان خمير مايه اي كه ما خلق شديم، خدا شما را خلق كرده است.

 

وي با اشاره به اينكه بعد از فرايض، هيچ حسنه اي نزد خداوند سبحان بالاتر ازگره گشايي از كار مؤمن نيست و جزو افضل اعمال است، گفت: گره گشايي از  كساني كه يك عمر در مسلك روحانيت به جامعه خدمت كردند و نماز جماعت اقامه كردند و تعليم دادند و تدريس‌ كردند و درس اخلاق دادند، امروز محبوب عندالله هستند و خدمت به آنها محبوب عندالله است.

 

وي تدبير رهبر معظم انقلاب براي توجه به عيادت از معمرين و روحانيان را تدابير عرشي خواند و افزود: چنين رهبري با اين همه مشغله كاري و اداره كشور، مسائل داخلي، خارجي، بين المللي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي به ياد پيشكسوتان حوزه باشد در هيچ كجا نمي توانيد پيدا كنيد.

 

آيت الله نمازي در ادامه يادآور شد: نعمت تشيع و ولايت مطلقه فقيه، اهل بيت(ع) و ائمه معصومين(س) از جمله نعمت هايي است كه ديگران از آن محروم هستند و چنين نعمت هايي را ندارند، از اين رو بايد شكرگذار خدا باشيم.

 

به گفته وي، در شعاع نورافكن ولايت اهل بيت(ع) همه مشكلات جامعه را مي توانيم تدبير كنيم و اين شايستگي و امتيازي است كه فقط شيعه ازآن  بهره مند است و ديگران از آن محروم هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين عيادت از بيماران را داراي بركات و دستاوردهاي زيادي دانست و يادآور شد: در ديد و بازديد از معمرين و روحانيان نكات برجسته اي را مشاهده مي كنيد كه مي توانيد  آن را به عنوان خاطرات سفر يادداشت كنيد.

 

آيت الله نمازي افزود: طي 14 سال فعاليت در اين حوزه و ديدار با علما و روحانيت، چنانچه حديث و سخن و خاطزات بيان شده آنها ياداشت شده بود، امروز 14 جلد كتاب در اين زمينه منتشر شده بود./1307/202/ب2

ارسال نظرات