۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۵۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

استفاده درست از حضور سلایق مختلف در مجلس زمینه‌ساز پیشرفت کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ترکیب دو جناحی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده درست از وجود و حضور نمایندگانی با سلایق مختلف در مجلس، می‌تواند در پیشبرد اهداف کشور مفید باشد.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام (ره)، اظهار کرد: امام خمینی (ره) نخستین کسی بود که با دلایل عقلی و نقلی از دین مبین اسلام، ولایت فقیه را پایه‌گذاری کرده و این اصل مترقی را بنیان نهادند.

وی با اشاره به اینکه پس از آن رهبر کبیر انقلاب اسلامی، طرح حکومت اسلامی را مطرح کردند، ادامه داد: امام خمینی (ره) با درایت و شجاعت موضوع حکومت اسلامی را به منصه ظهور رسانده و با مبارزه خستگی‌ناپذیر با حکومت ظلم و جور پهلوی، سرانجام حکومت و نظام مقدس اسلامی را در ایران تشکیل دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پس از رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، با درایت و تیزبینی اعضای مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری برگزیده شدند و ایشان نیز راه امام (ره) را به درستی ادامه دادند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به حق جایگزینی بسیار شایسته برای رهبری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بعد از امام خمینی (ره) بوده و در این سال‌ها نیز این موضوع به دوست و دشمن ثابت شده است.

 

اسلام ناب محمدی با تحجر و سکولاریسم مخالف است

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اسلام اصیل و ناب محمدی به تمام معنا جاری و ساری است، اضافه کرد: اسلام ناب محمدی اسلامی است که مخالف تحجر و سکولاریسم است ازاین‌رو اسلام داعشی و اسلام آمریکایی هیچ قرابتی با اسلام ناب محمدی ندارد.

وی با اشاره به اینکه متحجران و طرفداران سکولاریسم به دنبال اسلامی بی‌اثر و بی‌نشان در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی به دور از هرگونه تحجر و سکولاریسم در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و در بخش‌های دینی و معنوی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و سایر بخش‌ها به صورت ویژه و پررنگ نقش‌آفرینی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اسلام ناب محمدی تنها دین اصیل بوده و ازاین‌رو به هیچ عنوان با اسلام مورد نظر سکولارها و اسلام متحجرها قابل جمع و پذیرش نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: امام راحل با تشکیل نظام جمهوری اسلامی، اسلام ناب محمدی را برای ملت مسلمان ایران و سایر مسلمانان به ارمغان آورد به همین دلیل باید همواره قدردان نعمت انقلاب و نظام اسلامی باشیم.

 

 وجود سلایق مختلف در مجلس فرصتی برای پیشبرد اهداف نظام است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات هیأت رییسه این مجلس، اظهار کرد: در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگانی از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب حضور داشته و درواقع مجلس دوجناحی است.

وی تصریح کرد: در وضعیتی که نمایندگان هر دو جناح در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، استفاده درست از وجود و حضور نمایندگانی با سلایق سیاسی مختلف در مجلس، می‌تواند در پیشبرد اهداف کشور مفید باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دوری از اختلاف و مسائل مخرب تنها به فکر رفع مشکلات موجود و بهبود اوضاع مردم و کشور در بخش‌های مختلف باشند.

 

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدکنندگان داخلی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران در استان و کشور، تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب از تولیدکنندگان کشور حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران سبب می‌شود چرخ‌های اقتصاد کشور برای ایجاد رونق اقتصاد بچرخند، اضافه کرد: درواقع یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی داخلی است تا از این طریق افزون بر رفع مشکل بیکاری، شاهد ارتقای تولید داخلی و ملی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بر حفظ حرمت این ماه تأکید کرد و گفت: کسانی که به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند شأن و منزلت این ماه را رعایت کرده و از روزه‌خواری در ملأ عام به جد پرهیز کنند./9314/201/ب

ارسال نظرات