۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۴۳۰۱۳۵
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

برخی به دنبال کمرنگ کردن روحیه انقلابی در جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که هر انقلابی اگر مراقبت نکند آسیب می‌بیند، تصریح کرد: با اینکه رهبر انقلاب بر انقلابی بودن همه تاکید می‌کند بعضی‌های می‌خواهند این انقلابی بودن را کم رنگ کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یداالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در مراسم یادواره 14 تن از شهدای گرانقدر روستای اسرم و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: ریشه انقلاب اسلامی در  دین، قرآن و بعثت نبی مکرم اسلام بود و همین مسأله وجه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های دنیا است.

 

وی با بیان این که یکی از راه‌های شناخت انقلاب توجه به شعارهای آن انقلاب است، افزود: شعار انقلاب ما از ابتدا «الله اکبر، لا الا اله الله و شهادت» بود و امروز نیز این شعارها در میان ملت ولایت مدار ایران اسلامی زنده و پویا است.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که در شرایطی که مستکبران عالم دین را افیون ملت ها عنوان می کردند شخصیتی عالم و زمان شناس از حوزه علمیه برخواست و نهضت انقلاب اسلامی را مطرح کرد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با افکار و اندیشه ای الهی و با تأسی از نهضت عظیم عاشورا حرکتی را آغاز کرد که توانست بسیاری از معادلات جهان بر هم زد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در قرن بیستم نظام دو قطبی جهان را با انقلاب اسلامی ایران بر هم زد، تصریح کرد: وقتی امام راحل قیام را شروع کرد هیچ کس فکر نمی‌کرد بتواند انقلابی را به نام اسلام پایه‌گذاری کند و بسیاری مخالفت کردند اما انقلاب اسلامی ایران به رهبر امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و تاکنون ماندگار است و هر توطئه‌ای را خنثی می‌کند.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که انقلاب اسلامی برای روی کار آمدن یک حزب و یا جناح خاص نبود، افزود: انقلاب برای اسلام، دین و خدا بود و به همین دلیل محدوده و جغرافیا نمی‌شناسد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که هر انقلابی اگر مراقبت نشود آسیب می‌بیند، تصریح کرد: با اینکه رهبر انقلاب بر انقلابی بودن همه تاکید می‌کند بعضی‌های می‌خواهند این انقلابی بودن را کم رنگ کنند.

 

حجت الاسلام غلامی با تأکید بر این که باید امروز انقلاب مد نظر اسلام را پیاده سازی کنیم اما عده‌ای می‌خواهند در برابر اسلام انقلابی، اسلام رحمانی درست کنند، گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی به انقلابی عمل کردن کسانی که تاثیرگذار هستند تاکید کردند مانند شهدا که انقلابی رفتند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی را در هدف الهی امام خمینی(ره) در استقرار نظام دینی دانست و گفت: اگر اعتقادات اسلامی و دینی امام نبود سرنوشت انقلاب ایران مانند سرنوشت دیگر انقلاب ها می شد.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که امام راحل از هیچ قدرتی در هراس نبود، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در عرصه علم، پاکی و طهارت فردی بی نظیر بود و سخنان ایشان همواره برای همه الگو بوده است.

 

وی با بیان این که بعضی‌ها مانند کسانی که سخن دیروزشان با امروز تغییر کرده است از انقلاب پشیمان می‌شوند، اضافه کرد: کسانی که دیروز از دیوار سفارت آمریکا بالا می‌رفتند امروز در بی بی سی و صدای آمریکا هستند و با بهائیان می‌نشینند.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که امروز آمریکا نماد استکبار جهانی است اما عده‌ای می‌گویند باید با کدخدا ساخت، اما قرآن می‌فرماید باید با آن مقابله کرد، ادامه داد: خاصیت استکبار این است که اگر احساس خطر کند ریشه شما را می‌زند و به همین دلیل نمی‌شود به خنده‌های آنها اطمینان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که در طول تاریخ همواره شاهد انحراف خواص بودیم، گفت: انحراف خواص یعنی آنکه عده‌ای سابقه انقلابی دارند و نظر آنها در جامعه تاثیرگذار است منحرف شوند انقلاب زمین می‌خورد.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید» به ترس از انحراف خواص تاکید کرد و گفت: امروز از نظر بعضی‌ها این حرف شده خاطره و می‌گویند امام هم موافق این شعار نبوده است.

 

حجت الاسلام غلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در 23 سال گذشته، 13 سال را محتوای اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند، افزود: جوانانی که غنی سازی 20 درصد می‌کنند می‌توانند کاری کنند که خام فروشی نکنیم و با فرآوری یک میلیون بشکه نفت دیگر بیکار در کشور نخواهیم داشت.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با تأکید براین که نباید کشور وابسته دیگران کنیم، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران دارای بالاترین ظرفیت در بخش های مختلف هستند که می تواند با برنامه ریزی و حمایت های لازم از آن ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنند.

 

وی با بیان این که کشورهای غربی ثابت کردند که قابل اعتماد و اطمینان نیستند، افزود: به جای دل خوش کردن به وعده های کشورهای غربی که سابقه روشنی در بدعهدی نسبت به ملت ایران دارند سعی کنیم از ظرفیت های داخلی به خوبی استفاده کنیم./950/پ202/ج1

ارسال نظرات