۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۲۹۹۵۳
کارشناس ایتالیایی مبارزه با مافیا:

انگلیس فاسد‎ترین کشور دنیا از نظر مالی است

یک کارشناس ایتالیایی متخصص در امور مبارزه با مافیا عنوان کرد که انگلیس فاسد ترین کشور دنیا از نظر پولشویی بوده و شهر لندن، پایتخت این کشور بدترین اوضاع را در این زمینه در مقایسه با سایر شهرهای این کشور دارد. 
پول انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، روبرتو ساویانو، روزنامه نگار ایتالیایی و متخصص مبارزه با مافیا در مصاحبه ای با روزنامه گاردین اعلام کرد که انگلیس فاسدترین کشور دنیا از نظر پولشویی بوده و شهر لندن، پایتخت این کشور بدترین اوضاع را در این زمینه در مقایسه با سایر شهرهای این کشور دارد.

 

به گفته این متخصص مبارزه با مافیا، بخش بانکداری انگلیس در خلق "سرمایه داری جنایی" دست داشته و اجازه می دهد که پول به دست آمده از معاملات مواد مخدر در این کشور پس انداز شود.

 

روبرتو ساویانو در این مصاحبه گفت: اگر از من بپرسند که فاسدترین مکان دنیا از نظر مالی کجاست، احتمال دارد فکر کنید جواب من افغانستان و شاید یونان، نیجریه و جنوب ایتالیا است اما من می گویم انگلیس فاسدترین کشور دنیا از نظر مالی است.

 

این متخصص مبارزه با مافیا افزود: بوروکراسی، پلیس یا سیاستمداران انگلیس تنها عاملان این فساد مالی نیستند بلکه دلیل اصلی سرمایه مالی است. شرکت های 90 درصد از مالکان سرمایه در انگلیس در خارج از کشور و در بهشت های مالیاتی قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث می شود که این وضعیت بدتر نیز بشود.

 

روبرتو ساویانو تاکید کرد: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به معنای اجازه دادن به شرکت های قطری، کارتل های مکزیکی و مافیای روسی برای بیشتر قدرت گرفتن است.

 

گفتنی است، ساویانو نخستین فردی نیست که در روزهای اخیر چنین دیدگاهی را در مورد وجود فساد مالی در نظام بانکداری انگلیس عنوان می کند. استیو هیلتون، مشاور سابق نخست وزیر انگلیس نیز هفته گذشته و در مصاحبه ای بخش بانکداری این کشور را یک کارتل فاسد خوانده بود که نیاز به بازسازی اساسی دارد./990/ب903/د

ارسال نظرات