۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۲۹۴۶۷
امام جمعه آمل مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ وقف در راستای نیازهای امروز جامعه اسلامی

امام جمعه ‌آمل با بیان این که امروز دارد در جهت هایی وقف می شود که لازمه جامعه اسلامی است، گفت: این امر ارزنده باید ترویج شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در دیدار با مدیران کل اوقاف و امورخیریه و ثبت اسناد و املاک مازندران و اعضای ستاد نمازجمعه دابو و دشت سر، اظهار داشت: در حوزه وقف کارهای خوب و ارزشمندی صورت گرفته است که جای قدردانی از تلاش های رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و مجموعه فعالان این عرصه دارد.

 

وی با بیان این که وقف در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته است، گفت: وقف برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد که بزرگان این سنت حسنه را به ما آموختند.

 

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: امروز دارد در جهت هایی وقف می شود که لازمه جامعه اسلامی است و این امر ارزنده باید رواج پیدا کند.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: باقیات و صالحات مردم از نگاه وقف است که آثار آن همیشه برای واقف باقی مانده و برکات ارزشمندی در آن وجود دارد.

 

وی با بیان این که اجرای نیت واقفان به نحو شایسته ای صورت می گیرد، گفت: ضرورت دارد تا از همه ظرفیت ها در راستای گسترش فرهنگ وقف و اجرای نیت واقفان استفاده شود.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: ترویج جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه ضروری است و باید در این عرصه نیز تلاش های شایسته ای صورت گیرد، چون مردم علاقه و اعتقاد وافری به این بزرگان دارند.

 

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در این دیدار، افزود: با همکاری خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران برای بیش از 700 موقوفه مازندران با بیش از 20 هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه ترویج فرهنگ وقف کارهای خوبی صورت گرفته است که علما و ائمه جمعه و اصحاب رسانه در این عرصه اهتمام ارزشمندی صورت می دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: امروز مردم با وقف آشنایی خوبی دارند و در این سنت حسنه اهتمام ویژه ای صورت می دهند که برکات ارزنده ای در آن وجود دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به سنت وقف داشته است، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) به منظور گسترش فرهنگ ناب دینی در جامعه همواره بر ترویج سنت دینی وقف تأکید داشته اند.

 

وی با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و اظهار داشت: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات