۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۲۸۳۰۴
کارشناس مسائل مذهبی:

انتظار باید همراه با خودسازی باشد

حجت الاسلام رضوانی گفت: انتظار باید به معنای واقعی آن باشد، فقط به نیمه شعبان خلاصه نشود و انتظار باید همراه با حالت آمادگی و خودسازی باشد.
انتظار باید همراه با خودسازی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان به مناسبت ولادت حضرت ولیعصر(ع) گفت: در 15 شعبان سال 255 ولادت خاتم اوصیا منتقم آل محمد(ص) آخرین امام بر حق و ولی مطلق خداوند حضرت بقیه الله(ع) واقع شده است.

 

وی ادامه داد: در شب نیمه شعبان آب زمزم زیاد می شود به گونه ای که همه می توانند آن را رویت کنند ولی اکنون روی آن پوشیده شده است، در این شب برات آزادی از آتش برای افراد زیادی نوشته می شود و آن را شب برات و رحمت می گویند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: پس از تولد، آن بزرگوار را نزد پدر بردند و شروع به سخن گفتن کردند و فرمودند: "اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و ان علی امیرالمومنین ولی الله" و ائمه معصومین را یکی بعد از دیگری نام بردند تا به وجود شریف خود رسیدند و برای فرج محبین خود دعا فرمودند.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: از القاب آن حضرت حجت الله، صاحب الزمان، مهدی و قائم است که امام صادق(ع) فرمودند: از آن جهت که حضرت(ع) به حق قیام می کنند او را قائم گویند، برای او غیبت طولانی است و مخلصین او انتظار خروجش را می کشند و شکاکین او را انکار می کنند.

 

وی اظهار داشت: حضرت ولیعصر(ع) دو غیبت صغری و کبری داشتند، در زمان غیبت صغری ارتباط مردم با ایشان از طریق نائبان خاص حضرت صورت می گرفت و بعد از اتمام غیبت صغری و شروع غیبت کبری، ایشان توصیه کردند که در مسائل دینی به راویان احادیث ما مراجعه کنید.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: در حال حاضر که ما در غیبت کبری به سر می بریم باید تلاش کنیم تا جزء منتظران واقعی و زمینه سازان ظهور حضرت(ع) قرار بگیریم و مبادا با اعمال خود قلب ایشان را به درد آوریم، انتظار باید به معنای واقعی آن باشد و فقط به نیمه شعبان و نذری دادن و جشن گرفتن خلاصه نشود، انتظار باید همراه با حالت آمادگی و خودسازی باشد.

 

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: در روایات آمده است که دین داری و حفظ دین در دوران آخرالزمان بسیار سخت و مانند گرفتن آتش در دست است، در روایات ائمه معصومین برای ثبات و محکم ماندن اعتقادات در دوران آخر الزمان خواندن دعای "یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک" بسیار سفارش شده است که این دعا به نام دعای غریق مشهور است.

 

وی در پایان گفت: از جمله وظایف منتظران در دوران غیبت حضرت ولیعصر(ع) صدقه دادن برای سلامتی حضرت و فرج ایشان و هدیه کردن اعمال صالح برای آن حضرت، متوجه کردن مردم به آن ایشان و توسل به حضرت در مشکلات و گرفتاری ها، شناخت امام زمان(ع) و قرائت زیارت ایشان و دعای ندبه و شرکت در مجالس منسوب به آن حضرت مخصوصا عزاداری جد بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا (ع) است./202/869/ب1

ارسال نظرات