۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۲۸۱۴۵

ممنوعیت نگهداری قرآن برای کارکنان بزرگترین فرودگاه فرانسه

کارکنان مسلمان بزرگترین فرودگاه فرانسه از گذاشتن قرآن در کمد وسایل خود منع شده و تراشیدن ریش نیز برای آنان اجباری شده است.
نیروهای امنیتی در فرودگاه شارل دوگل فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا، کارکنان مسلمان فرودگاه شارل دوگل، بزرگترین فرودگاه فرانسه بر اساس طرحی که به تازگی به وسیله آژانس امنیت فرانسه اجرایی شده از گذاشتن قرآن در کمد وسایل خود منع شده و تراشیدن ریش نیز برای آنان اجباری شده است.

 

در میان رفتارهایی که کارکنان فرودگاه شارل دوگل مطابق این طرح جدید باید از آنها اجتناب کنند خواندن نماز جماعت در مسجد است که حرکتی سلفی عنوان شده است. دست ندادن با همکاران خانم نیز از رفتارهایی است که در این طرح تقبیح شده است.   

 

آژانس امنیت فرانسه پس از سقوط یکی از هواپیماهای خطوط هوایی مصر در دریای مدیترانه که از پاریس عازم قاهره بود این طرح جدید را ارائه کرده است.

 

 مقامات مصری مدعی هستند که هواپیمای خطوط هوایی این کشور به دلیل خرابکاری سقوط کرده و مشکل فنی عامل این سقوط نبوده است. طبق این ادعا، یکی از کارکنان فرودگاه فرانسه نیز در این خرابکاری دست داشته است.

 

با این حال مقامات فرانسوی اعلام نکرده اند که جلوگیری از به همراه داشتن قرآن و الزام به دست دادن با همکاران خانم چه ارتباطی با خنثی کردن حملات تروریستی دارد./990/ب902/د

ارسال نظرات