۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۲۸۰۸۹
آیت‌الله نوری همدانی:

هدایت مردم به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی خدمت به جریان عظیم ظهور است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ادامه راه انقلاب با نگاه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همان اصالت انتظار است، گفت: طلاب مبلغ علوم دینی باید در نظر داشته باشند که تبلیغ ادامه راه انبیا واولیای الهی است.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با طلاب نخبه استان خراسان جنوبی با اشاره به این که انتظار در عصر غیبت پایبندی به اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک طلبه در مسیر زندگی طلبگی مجاهدت در راه خدا و شجاعت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

 استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در عصر حاضر پرفضیلت‌ترین خدمت علمی و فرهنگی همان زندگی طلبگی مورد نظر حضرت امام خمینی(ره) است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در مناسبات متعدد ابعاد و جایگاه علمی طلاب را تبیین فرموده‌اند؛ چنانچه که خود معظم له مدرک اهدایی دانشگاه را نپذیرفته و رسماً اعلام فرمودند که طلبگی برای تأمین جایگاه بالاترین مقام‌های علمی دنیا کفایت لازم را دارد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب الگوی کاملی از شجاعت در بین علمای عصر حاضر است، تصریح کرد: واکنش جدی رهبر معظم انقلاب به آمریکایی‌ها و اشاره معظم له به تاریخ جزیره خوک‌ها نشان از شجاعت ایشان به معنای واقعی ادبیات انقلابی شجاعت است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فقیه بودن از مهم‌ترین شاخص‌های یک روحانی انقلابی است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) انسانی کامل، مجاهد، فیلسوف و انقلابی بود و این صفات بزرگ تکیه‌گاهی محکم به نام فقاهت داشت.

 

وی در ادامه به نیاز جهان امروز به حوزه‌های علمیه در پاسخ‌گویی مسائل متعدد زندگی بشری اشاره کرد و ادامه داد: حضرت رسول اکرم(ص) مجاهد عالم را در روایتی منحصر به عالم فرمود که پنج خدمت اصولی را به جامعه ارائه دهد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی به تبیین اهمیت توجه به مبانی اجتماعی و جایگاه تبلیغ در تأمین نیازهای اجتماعی پرداخت و ادامه داد: عالمی که بتواند شک را به یقین، کبر را به تواضع، ریا را به اخلاص، دشمنی را به وحدت و دنیاپرستی را به تفکر مذهبی تغییر دهد مجاهد انقلابی از نگاه رسول اکرم(ص) است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ادامه راه انقلاب با نگاه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همان اصالت انتظار است، اظهار کرد: طلاب مبلغ علوم دینی باید در نظر داشته باشند که تبلیغ ادامه راه انبیای الهی است و هدایت مردم به ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی خدمت به جریان عظیم ظهور است.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مدیریت زمان در مسیر پژوهش‌های طلاب پژوهشگر امری است که باید به‌صورت رسمی در حوزه‌های علمیه مورد آموزش قرار گیرد؛ بنابراین ثبت منظم و دقیق نتایج و یافته‌های علمی می‌تواند در تحقق این مهم تأثیر قابل‌توجهی بگذارد./837/پ202/ج

ارسال نظرات