۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۲۸۰۸۸
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

مهم ترین وظیفه منتظران شناخت ویژگی های اخلاقی و معنوی امام زمان است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با بیان این که مهم ترین وظیفه منتظران شناخت ویژگی های اخلاقی و معنوی امام زمان(عج) است، گفت: کسی که امام زمان(عج) را نشاند موقعی که بمیرد با مرگ جاهلی مرده است.
سؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) بیان داشت: نیمه شعبان فرصتی مناسب در راستای ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه به ویژه بین نسل جوان است.

 

وی با بیان این که دیدار با امام زمان(عج) یک فضیلت و آرزوی همه مسلمانان است، افزود: افراد بسیاری دارای فضائل هستند ولی به دلایل گوناگونی دیدار با امام زمان(عج) میسر نمی شود.

 

حجت الاسلام حسینی عنوان داشت: در هر صورت ما باید با تقویت معنویت و اصلاح خویش و جامعه باید تلاش کنیم مقبول امام زمان(عج) باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت، خاطرنشان کرد: نخستین گام شناخت امام زمان(ع) و ویژگی های اخلاقی و معنوی ایشان است، به فرموده پیامبر(ص) اگر کسی بمیرد و امام زمان(عج) را نشناسد با مرگ جاهلیت مرده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان تصریح کرد: منتظران حضرت مهدی(عج) باید ویژگی های مورد نظر حضرت مهدی(عج) را در تشکیل حکومت جهانی را مورد توجه قرار دهند.

 

وی ابراز محبت به امام زمان(عج) را پس از شناخت از دیگر ویژگی های منتظران ظهور بیان کرد و گفت: منتظران ظهور باید محبت خویش به ولی عصر(عج) را در قالب دعا و صدقه دادن برای سلامتی ایشان ابراز کنند.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که تلاش کنیم محبت خویش را تمرین و تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: با خودسازی و تقویت معرفت خویش باید خود را برای فرج امام زمان(عج) آماده کنیم.

 

وی در ادامه دور ماندن از مفاسد اجتماعی را از دیگر وظایف منتظران ظهور دانست و افزود: باید در راستای اعتقادات و ارزش های دینی خویش محکم بایستیم و دیگران را نیز به سمت ارزش های دین فراخوانیم.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان با بیان این که مراجعه به عالمان دین از دیگر وظایف منتظران است، اظهار داشت: در زندگی خویش تلاش کنیم از فقها و عالمان دین فاصله نگیریم و علیه جنگی که علیه فقها و روحانیت است قرار نگیریم./9459/302/ب2

 

فاطمه ملکی
ارسال نظرات