۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۲۸۰۲۷
از سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی منتشر شد؛

کتاب «گزارش دومین کنگره خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز؛ مسؤولیت علمای جهان اسلام»

کتاب «گزارش دومین کنگره خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز» از سوی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در 295 صفحه منتشر شد.
کتاب «گزارش دومین کنگره خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز؛ مسؤولیت علمای جهان اسلام»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب گزارش دومین کنگره خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز از سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی منتشر شد.

 

در این کتاب گزارشی از برنامه های این کنگره ارائه شده است؛ در بخش گزارش این کتاب آمده است: در دومین کنگره خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز بیش از 1600 نفر شخصیت های علمیِ حوزوی و دانشگاهی و فعال در عرصه مقابله با جریان های تکفیری و 150 نفر از میهمانان خارجی و همچنین حضور دیپلمات های کشورهای خارجی مقیم ایران و 61 نفر از میهمانان اهل سنت داخلی حضور داشتند.

 

متن بیانات حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سخنرانی میهمانان خارجی، بیانیه پایانی کنگره و گزارشی از میزگرد علمی ریشه یابی، ارزیابی و بررسی راهکارهای برون رفت از بحران تکفیر در این کتاب آمده است.

 

در این کتاب به برخی از برنامه های جانبی میهمانان خارجی و اهل سنت داخلی این کنگره از جمله دیدار سفرا و میهمانان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام والمسلمین اعرافی و بازدید از جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و شرکت در نماز جمعه قم اشاره شده است.

 

از دیگر گزارش های قابل توجه این کتاب، بخش فعالیت های رسانه ای این کنگره است که پوشش خبری این کنگره با حضور بیش از 300 خبرنگار از 110 رسانه داخلی و بیش از 50 خبرنگار از 20 رسانه خارجی، پوشش همیاش و پخش زنده آن از شبکه های یک صدا و سیما، شبکه خبر و قم، پخش تولیدات رسانه از شبکه های داخلی و برون مردم یک هفته قبل از برگزاری همایش است.

 

در این کتاب گزارشی از دبیرخانه کنگره خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز در بخش های مختلف اعم از ارتباطات و بین الملل و رسانه ای و همچنین نشست های علمی و کتاب ها و مقالات مرتبط با این کنگره منتشر شده است.

 

شایان ذکر است این کتاب به دو زبان فارسی و عربی چاپ شده که قرار است به زبان انگلیسی نیز منتشر شود.

 

کتاب «گزارش دومین کنگره خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز» به کوشش سید محمدعلی موسوی نسب و سیدمحمدباقر باقریان موحد تدوین و از سوی دبیرخانه این کنگره در انتشارات دارالإعلام لمدرسة اهل البیت علیهم السلام در 295 صفحه رقعی با 5000 نسخه در نوبت اول به چاپ رسیده است./822/پ202/ق

ارسال نظرات