۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۲۷۹۵۶

بانک فرانسوی تمام حساب‌های متعلق به جنبش تحریم اسرائیل را مسدود کرد

بانک فرانسوی «موتل کردیت» در اقدامی جهت حمایت از رژیم صهیونیستی، تمام حساب‌های متعلق به جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی (BDS) را مسدود کرد.
تحریم اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، بانک بزرگ فرانسوی «موتل کردیت» در اقدامی جهت حمایت از رژیم صهیونیستی، تمام حساب‌های متعلق به جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی (BDS) را درپی افزایش انتقادات از تراکنش‌های مالی غیرقانونی، مسدود کرد.

 

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» این اقدام بانک فرانسوی باعث شد لینک اعطای مبلغ خیریه به جنبش بی‌دی‌اس در وبگاه آنان با لینکی از سرویس پِی‌پال (Paypal) جایگزین شود که خود عقبگرد بزرگی برای این جنبش است.

 

اتهام ادعایی که برای مسدود کردن حساب‌های این جنبش اعلام شده، استفاده از راه غیرقانونی برای بازکردن این حساب‌ها است.

 

سخنگوی بانک کردیت موتل بدون ارائه جزئیات بیشتری درباره این حساب‌ها طی ایمیلی به این روزنامه گفت که نمی‌تواند هیچگونه اطلاعاتی از حساب‌های اعضای خود را افشا کند.

 

پیشتر سفارت فرانسه در اراضی اشغالی اعلام کرد که یک حساب بانکی متعلق به جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی (BDS) در بانک کردیت میوتول (Crédit Mutuel) فرانسه، قوانین ضد این جنبش را نقض کرده است.

 

قانونگذاران در نیویورک هم بدلیل وجود شعبه بانک کردیت میوتول در این شهر، بدنبال اتخاذ رویکرد سختی علیه این بانک و هر موسسه مالی که با جنبش تحریم اسرائیل همکاری می‌کند، هستند.

 

جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی یا BDS، یک حرکت بین‌المللی از سوی سازمان‌های حقوقی و حامی فلسطین است که برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش جهت پایان دادن به اشغالگری این رژیم، شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ جهانی را به قطع مراوده اقتصادی با تل‌آویو ترغیب می‌کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات