۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۲۷۸۳۸
لاریجانی:

هدف دشمن از مذاکرات، کوتاه کردن قد ایران در دانش و تکنولوژی بود

معاون بین الملل قوه قضائیه گفت: جریان مذاکرات و تهاجم هسته ای برای این بود که قد ما در امر دانش و تکنولوژی زیاد بلند شده بود و دشمنان توان دیدن آن را نداشتند برای همین به مساله مذاکرات روی آوردند.
لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جواد لاریجانی معاون بین الملل قوه قضائیه بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه جشن دکتر سلام که در مجموعه ورزشی شهدای هفت تیر برگزار شد، ضمن تبریک ماه شعبان، گفت: دکتر سلام ژانری را بعد از انقراض گل‌آقا برای خود باز کرد که تجربه طنز موفق بعد از انقلاب بوده و محصول تلاش بچه های مومن و انقلابی ما است که جا برای توسعه دارد.

 

وی افزود: در ادبیات برخی سیاستمداران مانند هاشمی رفسنجانی مفهوم انقلاب تاریخی است اگر این مفهوم مقصود باشد انقلابیون سنشان بالای 60 است به زودی منقرض شده و ما دیگر انقلابی نخواهیم داشت، به همین دلیل ایشان می گویند برخی جوانان انقلابی شدند و این تلقی ولی امر ما نیست.

 

معاون بین الملل قوه قضائیه در ادامه عنوان کرد: انقلابی بودن را اگر خوب ترجمه کنیم می‌فهمیم مفهوم این ژانر جدید دو جریان بنای نظام سیاسی و مدنی مبتنی بر حکومت اسلامی و جریان مهم دیگر بیداری اسلامی است که در بین همه امت اسلامی گسترش یافته است.

 

لاریجانی با اشاره به دو رکن اصلی جریان انقلاب، اظهار داشت: انقلابیون این دو جریان را باور داشته و در این دو جریان مشارکت دارند تمام وجود خود را وقف این مشارکت می‌کنند با این مفهموم یک جوان 16 ساله می تواند انقلابی باشد و ممکن است کسانی که در طول انقلاب در تیپ انقلابی بودند انقلابی نباشند.

 

وی خطاب به دانشجویان گفت: دانشجوی انقلابی درس انقلابی می خواند و آنجا که لازم باشد با هدف تقویت و عظمت نظام جمهوری اسلامی حتی جان خود را نیز فدا می کند، توانمندی جمهوری اسلامی مبتنی بر دانش و علم است و به آن نیاز دارد.

 

معاون بین الملل قوه قضائیه با اشاره به جریان مذاکرات، بیان داشت: جریان مذاکرات و تهاجم هسته ای برای این بود که قد ما در امر دانش و تکنولوژی زیاد بلند شده بود و دشمنان توان دیدن آن را  نداشتند برای همین به مساله مذاکرات روی آوردند اما باید بدانند که فرزندان این مرز و بوم پیروان مکتب اهل بیت(ع) و مریدان امام خامنه‌ای نمی گذارند که قد انقلاب کوتاه شود.

 

لاریجانی افزود: طنز انقلابی متوجه دو مساله بزرگ ساختن یک نظام کامل بر اساس اسلام و بیداری اسلامی است، دکتر سلام به بیداری اسلامی بیشتر توجه کند، به عنوان مثال می‌تواند طنزی را درباره آل سعود درست کند که مردم تا صبح به آنها بخدنند از همین ترامپ نیز می شود 50 شماره دکتر سلام خارج کرد.

 

وی با اشاره به یکی از شوخی‌های مازندارنی‌ها در خصوص تور ماهیگری در بیابان، گفت: جریان کسانی که برای نجات کشور به آمریکا نگاه می کنند همان توبره دارانی هستند که نگاهشان به ماهی گرفتن در بیابان است، طنز انقلابی درمورد بیداری اسلامی وارد شود.

 

معاون بین الملل قوه قضائیه افزود: دو تا استدلال بد است که باید موضوع دکتر سلام باشد استدلال استیصال است که نفت ما را نمی خریدند، این تئوری استیصال خطرناک است و انتها ندارد این باید برای مردم روشن شود.

 

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: اما قرآن اندراک یعنی اگر باید در دنیا قوی شویم باید در نظام غربی مندرج شویم این بسیار خطرناک است بنابراین باید این دو کج راهه ها برای مردم روشن کرد./202/807/ب1

ارسال نظرات