۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۲۷۴۴۶
امام جمعه شبستر:

جهت گیری رسانه ها و مطبوعات باید اصلاح فرهنگ عمومی جامعه باشد

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که جهت گیری رسانه ها و مطبوعات باید اصلاح فرهنگ عمومی جامعه باشد، گفت: فرهنگ عمومی از همه‌ امور مهم تر است؛ چرا که این کار، محور تمام فعالیت های دیگر است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی،در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه ما مسؤولیت شرعی و قانونی در قبال فرهنگ عمومی كشور داریم، گفت: فرهنگ عمومی، از همه‌ امور مهم تر است؛ چرا که این کار، محور تمام فعالیت های دیگر است، امروز شرایط فرهنگی کشور ما از شرایط مطلوب دور بوده و با معیار های دینی زاویه دارد.

 

وی افزود: بی شک باید در راستای رفع مشکلات فرهنگی و حل زوایای فرهنگی تلاشی مجاهدانه داشته باشیم، دولت و مسؤولان موظف هستند كه به جریان عمومی فرهنگ جامعه توجه داشته باشند؛ مُترصّد غایت حرکت فرهنگی کشور باشند و ببینند چه دارد اتفاق می‌افتد، چه چیزی در انتظار ما است؛ اگر چنانچه مزاحماتی وجود دارد، آنها را برطرف كنند.

 

امام جمعه شبستر با بیان اینکه جهت گیری عمده‌ مطبوعات، باید اصلاح فرهنگ عمومی باشد، ادامه داد: باید این زوایا از میان برود تا در جامعه کتاب ها و مطالبی عرضه نشود که با اصالت اسلامی و ایرانی منافات داشته باشد، فرهنگ اسلامی و ایرانی کشور باید حفظ و صیانت شود.

 

وی با اشاره به اینکه آزادی قلم و بیان، حقِ‌ّ مسلّم مردم و مطبوعات است، تصریح کرد: در هیچ کشوری و در هیچ مسلکی اجازه نشر و انتشار  کتب و مقالاتی که بر علیه خطوط کلی و اساسی آن کشور دارد و با سیاست های آن منافات دارد داده نمی شود، بنابراین انتظار آزادی تا به این حد بی جا و نامعقول است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه کشور اسلامی ایران دارای فرهنگی غنی هم از جهت ایرانی و هم از جهت اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید دقت شود و همچنین باید اهمیت داده شود تا این فرهنگ سالم از میان نرود و فرهنگ های پوشالی و پوچی که انسان را بی ارزش و از مبدأ و معاد جدا می کند جای آن را نگیرد.

 

وی در پایان تأکید کرد: وجود مطبوعات آزاد، یكی از نشانه‌های رشد یك ملت است و حقیقتا خودش هم مایه‌ رشد است، مطبوعات یک کشور، سازنده‌ افکار عمومی و جهت‌دهنده به همت و اراده‌ مردم هستند، اگر مطبوعات، آن‌طوری كه در قانون اساسی هست، مایه‌ روشنگری باشند؛ مصالح كشور را رعایت كنند، به نفع مردم قلم بزنند، به نفع دین قلم بزنند، هرچه بیشتر باشند، بهتر است./854/303/ب2

ارسال نظرات