۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۲۷۴۱۲
حجت الاسلام تراشیون مطرح کرد؛

ورود بی‌رویه زنان به مشاغل گوناگون نسل آینده را تهدید می‌کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیاستمداران به جای برنامه‌ریزی برای ورود بیشتر زنان به اجتماع و مشاغل گوناگون بهتر است به فکر تربیت نسل آینده باشند، گفت: اختلالات عاطفی و آسیب‌‌های امروزی نتیجه اشتغال بی رویه زنان و دوری کودکان در چهار سال اول زندگی از مادران است.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در برنامه پرسمان کودک و نوجوان از رادیو معارف با اشاره به اینکه چهار سال اول زندگی بهترین دوران برای تربیت کودکان است، گفت: اگر در این دوران کودک به غیر از مادر در کنار شخصی دیگری قرار بگیرد به شدت از نظر عاطفی و جسمی آسیب می بیند.

 

وی افزود: بسیاری از اختلالات عاطفی و رفتاری که امروزه در کودکان اتفاق می‌افتد نتیجه همین دوری کودک از مادر در چهار سال اول زندگی است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: سیاستمداران در کشور باید به جای اینکه به فکر برنامه‌ریزی بیشتر برای ورود بی رویه زنان به عرصه مشاغل اجتماعی و اقتصادی باشند باید منفعت نسل آینده را در نظر بگیرند زیرا با ورود مادر به اجتماع وظیفه مادری تحت الشعاع قرار گرفته و این بزرگترین ظلم به کودک به‌خصوص در چهار سال اول زندگی است.

 

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه امروزه به علت اشتغال بیش از حد مادران پدیده‌ای به نام کودکان کلیدی به وجود آمده است، گفت: کودکان کلیدی به کودکانی گفته می‌شود که به علت اشتغال والدین خود مجبور هستند به تنهایی به خانه رفته و در خانه تمام اوقات را به صورت تنهایی چشم انتظار والدین خود باشند تا والدینشان از سر کار به خانه برگردند.

 

وی با بیان اینکه اگر مادر مجبور شد در چهار سال اول زندگی کودک خود را به دلیل مشغله کاری تنها بگذارد بعد از مادر بهترین مربی برای کودک پدر است، گفت: بعد از پدر مهدهای کودک در اولویت نگهداری از کودک هستند البته نه هر مهد کودکی بلکه در مهد کودک باید کودکان هم سال و هم جنس باشند و مهد کودکی که در آن کودکان همسال نبوده و مختلط هستند به هیچ وجه برای کودک مناسب نیست و بهتر است مادر در فواصل که کودکش در مهد است به دیدن او رفته و او را آرام کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر مهد کودک مناسب در دسترس نبود بهترین شخص برای نگهداری از کودک پرستار است، افزود: بهتر است مادر در مقایسه با مهد کودک برای فرزند خود یک پرستار مؤمن، خوش اخلاق، آرام و آشنا به اصول تربیت کودک استخدام کند.

 

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه اگر این شرایط فراهم نبود پدر و مادر بزرگ در اولویت چهارم هستند، تصریح کرد: والدینی که از همان ابتدا کودک خود را به مادربزرگ و پدر بزرگ می سپارند به دلیل تفاوت نسل ها موجب تعارض در تربیت کودک می‌شوند و همچنین عاطفه بیش از حد مادر بزرگ و پدر بزرگ موجب می‌شود کودک دچار آسیب های اجتماعی و فرهنگی شود.

 

وی با تأکید بر اینکه در چهار سال اول زندگی بهترین مربی برای کودک مادر است، یادآور شد: اگر در این سنین حساس مادر در کنار کودک حضور نداشته باشد کودک از نظر سیستم عصبی دچار مشکل شده و طبق نظر سنجی‌ها کودکانی که از این سنین به مهد و دیگران سپرده می‌شوند برخلاف کودکانی که در آغوش مادر بزرگ می‌شود بیشتر دچار مشکلات قلبی و عروقی می شوند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات