۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۲۶۷۹۹

بیست و ششمین همایش مقابله با افراط گرایی در مصر آغاز شد

وزیر اوقاف مصر تاکید کرد که در بیست و ششمین همایش مبارزه با تروریسم و افراط گرایی راه های تقویت موسسات دینی برای مبارزه با شبهات و رخنه دشمنان به عقاید بررسی می شود.
بیست و ششمین همایش مبارزه با افراط گرایی در مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر و دبیر بیست و ششمین همایش مجلس اعلای اسلامی که در منطقه اسوان مصر برگزار شد، اعلام کرد: در این همایش مفتی ها و عالمان دینی از 35 کشور جهان شرکت کرده تا به پیمانی بین المللی برای جلوگیری از پدیده تکفیر و افراط گرایی و تروریسم دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: در این همایش راه های موثر و نقش موسسات دینی در مواجهه با افراط گرایی بررسی و نتیجه بررسی ها به وزارت خارجه مصر ارائه می شود تا از طریقه این وزارتخانه در مجامع بین اللملی قرائت شود.

 

مختار جمعه در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که امروز برگزار شد، به نقش موسسات دینی در جهان عرب و اسلام در مقابله با چالش های پیش رو اشاره و خاطر نشان کرد: این همایش در طول مدت دو روز برگزاری خود، پیمانی جامع را برای مقابله با تروریسم و تقویت موسسات دینی تنظیم می کند.

 

این مقام مسؤول در مصر تصریح کرد: باید این تصور اشتباه از اذهان مردم را پاک کرد که اسلام به تروریسم ارتباط دارد. اسلام هراسی یکی از حربه های دشمنان اسلام است که با استفاده از آن می خواهند شکاف بین جامعه اسلامی و توده های مسلمانان را بیشتر کند و با رخنه در اعتقادات مردم به اهداف شوم خود برسند.
 

 این عالم مصری در ادامه از تمام کسانی که تریبون های دینی در اختیار دارند، درخواست کرد که به فعالیت مثبت در عرصه دینی و مذهبی بپردازند و همواره با ایجاد پل ارتباطی با علمای کشورهای اسلامی و پاسخ به شبهات دینی بستر فتنه و اختلاف بین مسلمانان را برچینند.

 

گفتنی است بیست و ششمین همایش مجلس اعلای اسلامی مصر با شرکت 35 کشور امروز کار خود را آغاز کرد و تا دو روز آینده به بحث و بررسی مسایل پیرامون مبارزه با تروریسم و افراط گرایی می پردازد./1321/ب902/د

ارسال نظرات