۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۲۶۵۶۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رفع نشدن مشکل اشتغال و ازدواج جوانان جامعه را به فساد می‌کشاند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان یک واجب بزرگ برای مسؤولان است، گفت: اگر موضوع بیکاری، ازدواج و اعتیاد را در جامعه اصلاح نکنیم بدون شک جوانان ما به فساد می‌ افتند.
حجت الاسلام یعقوبی- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، اظهار کرد: استفاده از بنر و پلاکارد برای گرامیداشت روز جوان دردی را دوا نمی‌کند بلکه لازم است اقدامات عملی در راستای رفع مشکلات موجود در این بخش صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه بیکاری برای جوانان آفت بوده و مسؤولان باید در این زمینه با پایان دادن به شعارها، وارد میدان عمل شوند، افزود: مسؤولان باید در سال اقدام و عمل با جدیت بیشتری برای رفع بیکاری جوانان و ایجاد زمینه‌های اشتغال و ازدواج آن‌ها وارد میدان شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان یک واجب بزرگ برای مسؤولان است، اضافه کرد: اگر موضوع بیکاری، ازدواج و اعتیاد را در جامعه اصلاح نکنیم بدون شک جوانان ما به فساد می‌ افتند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا لازم است بانک‌ها با ارائه تسهیلات مناسب زمینه‌سازی کنند تا جوان مبتکر و خلاق با سرمایه مختصر خود بتواند برای خود و اطرافیانش ایجاد شغل کند.

 

وی خطاب به خانواده‌ها اظهار کرد: باید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم نه آنکه با مطرح کردن موارد سنگین، سبب نشویم آن‌ها از ازدواج عقب‌نشینی کنند زیرا هنگامی که نشاط جوانی از دست برود فرد دچار انحراف می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی از این جوانان به عنوان سربازان نظام و مدیران انقلاب می‌ترسد و هر چه در توان دارد برای مقابله با آن‌ها استفاده می‌کند.

 

به گفته وی دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و خانواده‌ها بدانند این جوانان ذخیره کشور و آینده‌ساز مقدرات سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی هستند، بر این اساس باید در تربیت صحیح آن‌ها بیش از پیش تلاش کنیم.

 

پاسداران خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی هستند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پاسدار، اظهار کرد: امروز سپاه پاسداران خاری در چشم دشمنان این انقلاب، کشور و اسلام بوده و اقتدار این نیرو سبب شده تا دشمنان در کاخ‌های خود احساس ناآرامی کرده و این احتمال را بدهند که اگر ایران اراده کند با استفاده از موشک‌های دوربرد خود می‌تواند کاخ ستمگران را زیرورو کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با گرامیداشت سی‌ام اردیبهشت، روز ملی جمعیت، گفت: جمعیت جوان کشور طی چند سال آینده فروکش کرده و کاهش می‌یابد بنابراین باید از هم‌اکنون به فکر ازدیاد نسل باشیم.

 

وی با بیان اینکه دیگر جوان را که نمی‌توانیم از چین وارد کنیم! اضافه کرد: باید خانواده‌ها تعداد فرزندان خود را افزایش دهند زیرا تک‌فرزندی سبب می‌شود بچه‌ها لوس و پرتوقع بار بیایند بنابراین باید برای آن‌ها هم‌بازی تولید کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با ذکر اینکه کشور برای مدیریت نیاز به نیروی جوان دارد، گفت: باید بسته‌های تشویقی برای افزایش فرزند در خانواده‌ها از سوی دولت و مسؤولان پیش‌بینی شود.

 

وی ادامه داد: افزایش افراد تحت تکفل از سوی بیمه، عدم اعزام یک برادر از سه برادر به سربازی و یا تأمین جهیزیه یک دختر در هر خانواده ازجمله اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه دولت و مسؤولان قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مسؤولان، اظهار کرد: تولید و افزایش فرزند در خانواده نیازمند پشتوانه بوده و باید مسؤولان به منظور افزایش نسل و شیعه امام علی (ع) راهکارهای مناسبی ارائه دهند.

 

نیروی انتظامی در اجرای طرح امنیت اخلاقی از هیاهوی رسانه‌ها نترسد

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد، با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی انتظامی، گفت: باید نیروی انتظامی بر اساس عقل، منطق، عزم، اقتدار و عطوفت با مسائل اخلاقی و ناهنجاری‌های موجود در جامعه برخورد کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نیروی انتظامی نباید در اجرای طرح‌های خود در راستای حفظ حریم جامعه و مقابله با بدحجابی و هنجارشکنی‌ها از سروصداها و هیاهوی رسانه‌ها بترسد، بلکه لازم است با اقتدار و عزم جدی با متخلفان برخورد کند./9314/201/ب2

ارسال نظرات