۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۲۶۴۸۰
با حضور هیأت امنای مساجد شهر همدان؛

جلسه توجیهی طرح منابر آسمانی برگزار شد

حجت الاسلام صفری گفت: با وجود همه مشکلات اجتماعی و اخلاقی در شهر خلأ طرح منابر آسمانی در جامعه احساس می شد و بدون شک این طرح با استقبال از سوی مردم مواجه خواهد شد.
ناصر صفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ناصر صفری استاد حوزه علمیه همدان در جلسه توجیهی منبرهای آسمانی که با حضور هیأت امنای مساجد شهر همدان عصر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به مسائل تبلیغی گفت: معرفت افزایی، بصیرت دینی، امر به معروف و نهی از منکر کاربردی، مسأله نفوذ و اقتصاد مقاومتی از جمله اولویت های این طرح است.

 

وی به تشریح این طرح پرداخت و ابراز داشت: با توجه برگزاری این طرح در ماه مبارک رمضان و در وعده نماز ظهر؛ افزون بر جلسات اخلاق که معمولا تک جلسه ای هستند، عمده فرصت و وقت برای موضوعات چندجلسه ای است.

 

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت برخی موضوعات در برنامه های چند جلسه ای ابراز داشت: اخلاق، سبک زندگی، تفسیر و مبانی قرآنی و آداب اجتماعی اسلام از موضوعاتی است که برای برنامه های چند جلسه ای پیشنهاد شده است.

 

وی با اشاره به این مطلب که علمای شهر بیشتر برای برنامه های یک جلسه ای در مساجد حضور خواهند داشت، گفت: مساجدی که برای این طرح انتخاب شده اند بیشتری مساجدی هستند که در مرکز شهر قرار دارند.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات اجتماعی و اخلاقی در شهر خلأ این طرح در جامعه احساس می شد و بدون شک این طرح با استقبال از سوی مردم مواجه خواهد شد.

 

وی با اشاره به کاربردی بودن مطالب در این جلسات، گفت: تمام اهتمام مجریان این طرح بر این است که موضوعات ورد نیاز جامعه در این طرح کطرح شود و از پرداختن به موضوعات بی استفاده و تکراری جلوگیری شود.

 

استاد حوزه علمیه همدان در پایان تصریح کرد: این طرح برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال مردم و مساجد در ماه های دیگر سال نیز با برنامه ریزی مجدد برگزار خواهد شد./202/979/ب1

ارسال نظرات