۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۲۶۱۲۱

افراط‌گرایی در مساجد آلمان بررسی شد

شبکه‌ «فونیکس» آلمان در برنامه ای نقش مساجد در پرورش و یا جلوگیری از رشد و نفوذ گروه‌های افراطی که با نام اسلام در آلمان فعالیت دارند، را بررسی کرد.
تصویب برنامه ضد اسلامی حزب راست آلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه‌ تلویزیونی فونیکس Phoenix اخیرا در جریان یک برنامه به نقش مساجد در پرورش و یا جلوگیری از رشد و نفوذ گروه‌های افراطی که با نام اسلام در آلمان فعالیت دارند، پرداخت. به گفته کارشناسان مسلمان این برنامه مساجد نقش کم‌رنگی در گسترش افراطی‌گری دارند. 

 

در این برنامه یک مسؤول از جامعه مسلمانان ترک یا DITIB و یک نویسنده و معلم درس اسلام، یک کارشناس مسائل مربوط به افراط‌گرایی و نیز رییس پلیس جنایی آلمان حضور داشتند. 

 

هر دو کارشناس مسلمان بر این اعتقاد بودند که مساجد در رشد افکار افراطی نقش خاصی ندارند. اگرچه برخی گروه‌های افراطی در مساجد نیز رفت و آمد دارند، اما برنامه‌هایی که برای یک طرح افراطی در نظر گرفته می‌شوند، مطمئناً در مساجد طراحی نمی‌شوند. 

 

ستین از جامعه مسلمانان ترک گفت: ما برنامه‌های متعددی برای خانواده‌های مسلمان برای فهم بهتر اسلام و همگرایی اجتماعی در جامعه آلمان داریم. بسیاری از برنامه‌های ما به زبان آلمانی برگزار می‌شود و از ملیت‌های مختلفی در برنامه‌های ما شرکت می‌کنند. 

 

وی نسبت به ادعای کارشناس آلمانی مبنی بر تقویت و هدایت اسلام افراطی از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به وسیله حمایت مالی واکنش نشان داد و گفت: درست است که ائمه جماعت ما از دولت ترکیه و اردوغان حقوق دریافت می‌کنند، امّا در مسجد ما هیچ نفوذ سیاسی ندارند. 

 

از طرف دیگر خانم کادور Kaddor، عضو جامعه مسلمانان لیبرال آلمان نیز گفت: آمارها و تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های افراطی در محیط‌هایی غیر از مساجد دور هم جمع می‌شوند و یکدیگر را ملاقات می‌کنند. این طبیعی است که جامعه آلمان نیز در جلوگیری از رشد افکار آنها مؤثر است. تنها مسلمانان نیستند که باید در برابر نفوذ این افراد بایستند. 

 

رییس پلیس جنایی آلمان گفت: تا به حال ما از مساجد همکاری خوبی دیدیم و من تصور نمی‌کنم که نقش مساجد در افراط‌گرایی زیاد باشد.

 

وی افزود: البته ما باید نیروهایی در پلیس داشته باشیم که به فرهنگ و یا حتی زبان جوامع مسلمانان مسلط باشند تا از این طریق بتوانیم همکاری بهتری داشته باشیم./847/ب102/د

ارسال نظرات