۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۲۵۹۲۴
آیت الله علوی گرگانی:

درصد بالایی از تولید کشور خوابیده است/ راه غلبه بر مشکلات اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه برای حل مشکلات حواله کردن افراد به یکدیگر دردی را دوا نمی کند، گفت : باید مسئولان دور هم جمع شوند و در مورد مشکلات بحث و گفت وگو انجام دهند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علوی گرگانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار مدیران بانک ملی با بیان این که در داد و ستد ها باید خدا در نظر گرفته شود، بیان کرد: اگر کسی در داد و ستد ها به افراد دیگر رحم کند قطعا خداوند هم در بقیه مسائل به آنها رحم خواهد کرد؛ بنابراین اقتصاد دانان ما با طرح ریزی برنامه های مفید باید سعی بر این داشته باشند که در این داد و ستدهایی که بین مردم و بانک ها است به هیچ کدام فشاری وارد نشود.

 

وی ادامه داد: هر دولتی که به سر کار می آید نسبت به دولت قبل سلیقه اش متفاوت است و راه رسیدن به اهداف را در مسیر دیگری می بیند که این طبیعتا باعث بروز مشکلاتی می شود که این طبیعی است و در هر کشوری قابل ملاحضه است.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که برای حل مشکلات حواله کردن افراد به یکدیگر دردی را  دوا نمی کند، اظهار داشت: باید مسئولان دور هم جمع شوند ودر مورد مشکلات بحث و گفت وگو انجام دهند و همانگونه که خداوند هم فرمود، دست هم را بگیرید تا خداوند دست شما را بگیرد.

 

وی خطاب به مدیران بانک ملی گفت: شما باید کاری کنید که با دادن وام فشاری به ملت وارد نشود زیرا فشار بر ملت فشار به شما است، در بعضی مواقع حتی خود دولتی ها که نسبت به همدیگر وام دادند بخاطر دیر کردی که داشتند توان پرداخت این وام ها را ندارند که این مسأله هم باید حل شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: درصد بالایی از تولیدات کشور خوابیده است و قطعا وقتی تولیدات یک کشور متوقف شود آن کشور در سختی و زحمت گرفتار می شود.

 

وی با بیان این که اگر ما بتوانیم تولیدهای داخلی را پایدار و استوار کنیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود، تصریح کرد: قطعا برای انجام این کار زمان نیاز است و نمی شود بدون طی مدتی این کار انجام شود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: برای نجات از این مشکلات باید راهی را پیدا کنیم، که یک راه آن را مقام معظم رهبری راهنمایی کردند، مسأله اقتصاد مقاومتی که ایشان آن را تا مرحله عمل هم بیان کردند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمن هنوز هم برای آینده کشور ایران نقشه هایی دارد، ابراز کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این‏ها بهانه گیری دارند و گر نه اصل هدف شان این است که نقش ایران را در مسأله سلطه منطقه بر خاورمیانه کمرنگ کنند و دیگر جلوی شان سنگی نباشد.

 

وی با بیان این که ما باید چه کار کنیم و با چه وسیله ای از این مشکلات و وضعیت نجات پیدا کنیم، گفت: هر دسته و هر طائفه ای که در هر جایی مسؤولیت دارند، هر کدام باید به سهم خودشان همت گماری کنند تا از این وضعیت رهایی پیدا کنیم./875/پ202/ج

ارسال نظرات