۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۲۴۲۶۴
معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی:

فعالیت های فرهنگی راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

 حجت الاسلام شربیانی با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده غرب، گفت: فعالیت های فرهنگی باید در دانشگاه ها بیش از این باشد تا جوابگوی تهاجم فرهنگی دشمن بود.
حجت الاسلام شربیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شربیانی، معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی، امشب در دیدار مسؤولان دانشگاه هنر اسلامی و صنعتی سهند با نماینده ولی فقیه در استان،  انتخاب آیت الله شبستری را با اکثریت آراء به عنوان منتخب مجلس خبرگان رهبری نشان از ولایتمداری مردم استان آذربایجان شرقی دانست و اظهار داشت: مردم بار دیگر ولایتمداری خود را اثبات کردند.

 

وی با اشاره به کسب رتبه برتر علمی از سوی دانشگاه هنر اسلامی، ابراز داشت: معمولا توسعه از منظر کمیت، توسعه کیفی را به دنبال نداشته است، اما دانشگاه هنر اسلامی توانسته است هم از منظر علمیه و هم از منظر کیفی به توسعه دست یابد.

 

مسؤول فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی با اشاره به اهمیت کار آفرینی در دانشگاه ها، اذعان داشت: در زمینه کار آفرینی دانشگاه هنر اسلامی توانسته بیست درصد از دانشجویان خود را فعال کرده و با شهرداری و دیگر ارگان ها همکاری کرده است.

 

وی با اشاره به بیانات رهبری درباره جوانان حزب اللهی، ابراز داشت: دانشگاه هنر اسلامی فضایی آماده برای جوانان انقلابی و حزب اللهی به ویژه بسیج  فراهم است، در دهه اول خرداد جشنواره هنری شهدای دانشجو را با وجود مشکلات برگزار خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام شربیانی با اشاره به مسأله فرهنگ و اهمیت ویژه آن، خاطرنشان کرد: رهنمود های نماینده ولی فقیه در استان کارگشا و نمایان گر مسیر حرکت درباره فرهنگ است، فرهنگ یک مسأله مهم و قابل توجه است.

 

وی تهاجمات فرهنگی دشمن را با وجود فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها بسیار گسترده خواند و ابراز داشت: مسیر حرکت در انقلاب اسلامی مسیری الهی و معنوی است که از خداوند خواستار حرکت در مسیر اسلام ناب هستیم، فعالیت ها فرهنگی باید در دانشگاه ها بیش از این باشد تا جوابگوی تهاجم فرهنگی دشمن بود.

 

معاون فرهنگی هنر اسلامی با بیان اینکه فرهنگ یک مسأله حساس است و باید بیش از این در این باره فعال بود، ادامه داد: فرهنگ یک مسأله حساس و ضروری است.

 

حجت الاسلام شاهدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند، عظمت انسان را در علم و آگاهی دانست و اظهار داشت: زمانی که ملائک به جایگاه و عقل بشری شعور یافت در برابر خداوند متعال تسلیم شدند.

 

وی علم را تنها یک ابزار خواند و اذعان داشت: ابلیس نیز عالم بود و به سبب این علم سقوط کرد و از عند اللهی تنزل یافت، خطر امروز درباره علم ورود تفکرات غربی است، غرب با مبانی خود به انسان نظاره گر است و اشکالات بنیادی دارد و در درون علم فنی و مهندسی امروز وارد عرصه افکار جوانان ما می شود./202/854/ب1

ارسال نظرات