۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۲۳۸۸۲
آغاز زیارت میلیونی بارگاه امام کاظم؛

پرچم سیاه بر گنبد حرم امامین کاظمین برافراشته شد

مراسم زیارت میلیونی حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) در آستانه شهادت این امام همام با برافراشته شدن پرچم سیاه بر این بارگاه آغاز شد.
حرم مطهر امامین کاظمین(ع)

مراسم میلیونی عزاداری سالگرد شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، روز جمعه همزمان با برافراشتن پرچم های سیاه بر دو گنبد طلایی حرمین امامین جوادین(ع) رسما آغاز شد؛ اگرچه حركت زائران با پای پیاده از شهرهای دور و نزدیك، چند روزی است كه به سمت شهر كاظمین شروع شده است.

 

در میانه فریادهای یك صدا و موزون صلوات و 'لبیك یا كاظم(ع)'، جمال عبدالرسول الدباغ رییس عتبه كاظمیه پرچم های سیاه را در اختیار خادمان حرمین قرار داد تا به نشانه عزای امام كاظم(ع) به راس دو گنبد مطهر منتقل كرده و با پرچم سبز تعویض كنند.

 

این مراسم با تلاوتی از آیات كلام الله مجید شروع شد و شیخ حسین آل یاسین نماینده حضرت آیت الله سیستانی دقایقی برای حاضران در مراسم كه علاوه بر زائران، جمعی از روحانیان و مسؤولان عراقی نیز حضور داشتند، سخن گفت.

 

وی شركت در مراسم عزای امام كاظم(ع) را تجدید پیمانی دیگر و دوباره با خدا و نیز اعلام اطاعت از پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) دانست.

 

سپس دكتر الدباغ رییس عتبه كاظمیه دقایقی سخن گفت و سپس با نواختن بر شیپورها و طبل ها، پرچم های مشكی عزا بر دوگنبد نصب شد. 

 

بسیاری از نیروهای بسیج مردمی نیز با لباس های رزم و گرد و غبار گرفته، خود را به مراسم رسانده بودند و همزمان با بالا رفتن پرچم مشكی اشك بود كه از گونه های عاشقان اهل بیت (ع) جاری بود. 

 

بغداد از اواسط هفته گذشته شاهد حضور عزادارانی است كه با پای پیاده راه كاظمین را در پیش دارند، اما از روز جمعه، حركت پیاده زائران اوج گرفته و خیابان های بغداد عمدتا تحت تدابیر ویژه مراسم عزای امام كاظم (ع) قرار گرفت. 

 

تدابیر امنیتی از روز گذشته (جمعه) به اجرا گذاشته شد كه اجرای آن بخش های بزرگی از مناطق مختلف بغداد را در بر می گیرد. مناطق جمیله و فلسطین در شرق، زعفرانیه در جنوب، حسینیه در شمال و مناطق مركزی از جمله خیابان های سعدون، باب شرقی، فرودگاه المثنی، كراده و نیز اعظمیه در شرق كاظمین مشمول طرح امنیتی و ترافیكی ویژه هستند و تردد خودروها از این مسیرها متوقف شده است. 

 

نیروهای امنیتی نیز در طول مسیرهای پیاده روی مستقر شده اند و در چند محور اقدام به ایجاد پست های بازرسی ویژه كردند و ورودی های كاظمین نیز كه معمولا سخت گیری های ویژه دارد، امسال به تجهیزات ضدتروریستی از جمله دستگاه سونار، مجهز شده اند و كار بازرسی ها را برای رفاه زائران آسان تر كردند. 

 

زائران همچنان از مبادی چهارگانه در حال ورود به بغداد هستند و هر لحظه بر تعداد آنان افزوده می شود و در همین حال، صدها هیات پذیرایی (موكب) برای استراحت، صرف غذا و خواب زائران در طول مسیرها راه اندازی شده است.

 

از سایر كشورها بویژه از جمهوری اسلامی ایران و همچنین برخی كشورهای حوزه خلیج فارس نیز هزاران زائر خود را به كاظمین رسانده اند تا در این ایام و این شبها، در جوار مرقد امام كاظم (ع) حضور یابند تا تجدید پیمانی باشد برای پیروی از راه ائمه اطهار(ع).

 

مراسم ویژه عزاداری امام كاظم (ع) سه شنبه آینده، همزمان با سالگرد شهادت این امام همام به اوج خواهد رسید./980/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات