۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۲۳۸۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان با غارتگری بین‌المللی آمریکا برخورد قاطع کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حکم اخیر دادگاه عالی آمریکا مبنی بر برداشت دو میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران برای پرداخت تاوان به قربانیان وقایع تروریستی، این اقدام را غارتگری بین‌المللی آمریکا دانست و از مسؤولان کشور خواست تا در برابر آن برخورد قاطع داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی- نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام یعقوبی- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با محکوم کردن حکم اخیر دادگاه عالی آمریکا مبنی بر برداشت دو میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران برای پرداخت تاوان به قربانیان وقایع تروریستی در سه دهه قبل، اظهار کرد: این حکم کاملاً نابه‌حق و خلاف تمام موازین بین‌المللی است.

 

وی افزود: آمریکا ادعا کرده این مبلغ به عنوان خسارت به خانواده‌های آمریکایی‌های کشته‌شده در بمب‌گذاری سال 1983 پایگاه تفنگداران آمریکایی در لبنان پرداخت می‌شود چرا که به زعم مسؤولان این کشور ایران در حمله تروریستی مزبور دست داشته، درحالی که کشور ما همواره این ادعا را رد کرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این حکم نوعی دزدی بین‌المللی، غارتگری و سرقت آشکار است، تصریح کرد: آمریکا عادت دارد اموال مستضعفان را به سرقت برده و به نفع خود مصادره کند.

 

وی با بیان اینکه ما از ابتدا به غارتگری آمریکا کاملاً واقف بودیم، ادامه داد: دولتمردان آمریکایی و استکبار جهانی با این حکم بار دیگر خوی غارت‌گری و چپاولگری خود را به اثبات رساندند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد اضافه کرد: اینکه چرا حکم مزبور مبنی بر برداشت دو میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در دوره پسابرجام و پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 صادر شده نشان‌دهنده این است که آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این راستا هیچ امیدی به آمریکا و دولت‌مردان این کشور نیست، تصریح کرد: اما در این میان از مسؤولان و دولت‌مردان تدبیر و امید انتظار می‌رود تا از حقوق مردم دفاع کرده و در برابر این اقدام آمریکایی‌ها برخورد قاطع، محکم و جدی داشته باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما انقلاب نکردیم که زیر بار ذلت رفته و کشوری به خود اجازه دهد که حق ما را به صورت قطره‌چکانی بدهد زیرا ما ملتی آزاد، آزاده و آزادی‌خواه هستیم و این اقدام دولت آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم.

 

فضای شوراها عرصه تاخت‌وتاز جناح‌های سیاسی نشود

امام جمعه مرکز استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با گرامیداشت نهم اردیبهشت‌ماه، روز شوراها، اظهار کرد: تشکیل شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها از برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مردم با انتخاب افرادی متعهد و خوش‌فکر در این مراکز، برای توسعه و آبادانی شهر و روستای خود فعالیت کرده و در رفع مشکلات محل زندگی خویش مشارکت می‌کنند که این امر بسیار پسندیده و ستودنی است.

 

وی با یادآوری فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در مورد عملکرد شوراها، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبری نیز تأکید کردند فضای شوراهای اسلامی نباید عرصه حزبی و میدان تاخت‌وتاز احزاب سیاسی باشد زیرا در این صورت شوراها از نقش و وظیفه اصلی خود فاصله می‌گیرند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه مقام و جایگاه شوراها بالاتر از فضای سیاسی و حزبی است، تصریح کرد: شوراها باید برای حفاظت و حراست از هویت اسلامی ایرانی شهرها و روستاهای کشور تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه توسعه فضای سبز و توجه به بانوان و جوانان باید از دیگر رویکردهای شوراهای اسلامی شهر و روستاها باشد، ادامه داد: باید مراکز تفریحی مناسبی برای بانوان و جوانان ایجاد شود چرا که یکی از نیازهای امروز جامعه ما احداث پارک‌ها و بوستان‌های ویژه بانوان است.

 

وی همچنین با تأکید بر رعایت عدالت در عمران مناطق گوناگون شهری، داشتن نگاه عادلانه به همه مناطق و محله‌ها را ضروری دانست و افزود: نباید مدیریت و اداره شهر طبقاتی شده و بین شمال و جنوب آن فرق باشد چرا که بر اساس آرمان و هدف اصلی، باید همه مردم شهر در همه مناطق از خدمات و برنامه‌های همسان بهره‌مند شوند.

 

لزوم حمایت از کارفرمایان و تولیدکنندگان با اصلاح قوانین و رفع موانع

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته کارگر، اظهار کرد: کارگران زحمت‌کش از ارکان اصلی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور هستند.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام به دستان کارگر بوسه زده و آن را دستان محبوب خداوند دانسته‌اند، ادامه داد: این سخن حضرت محمد (ص) نشان‌دهنده اهمیت و ارزش کار جامعه کارگری در دین مبین اسلام است.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: باید مسؤولان در کنار حمایت از کارگران، از کارفرمایان و تولیدکنندگانی که سرمایه خود را برای تولید و اشتغال هزینه می‌کنند نیز حمایت کنند نه آنکه با ایجاد موانع و وضع قوانین دست و پاگیر، مشکلات فعالان عرصه تولید و اشتغال را افزایش دهند./9314/201/ب2

ارسال نظرات