۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۲۳۷۵۵
مهدی چمران:

نیازمند توصیه های رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم هستیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که توصیه های رهبر معظم انقلاب نسبت به حفظ محیط زیست، کوه‌ها و دشت ها ما را در مسیر خدمتگزاری و نوکری مردم پایدارتر و امیدوارتر می سازد، گفت: ما به توصیه های مقام معظم رهبری و هم به حمایت های خوب مردم نیازمندیم.
مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نهم اردیبهشت روز ملی شوراها به بیان ریشه شورا در قرآن کریم پرداخت و گفت: خداوند برای این‌ که مردم را در امور کشور دخالت دهد، به پیامبر اکرم‌(ص) دستور می‌دهد که در کارها مشورت کند.

 

وی با تشریح مختصری از فرایند شکل‌ گیری شوراها در کشور افزود: شورا یعنی سپردن کار مردم به دست خود مردم؛ بحثی که همه بر آن اذعان دارند و در اصل 44 قانون اساسی و نیز در سایر بندهای قانون اساسی نیز مطرح شده است و همه دولت ها هم می گویند که باید کار مردم را به دست خود مردم بسپارید.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مردم برای اداره شهر نمایندگانی تعیین می‌کنند که به آن مدیریت شهری می‌گویند، اظهار داشت: این امر سبب می شود که دولت سبک و چابک شود و دولتی که بخواهند چند میلیون نفر را اداره کند نیست و شورای محله چنین امری را پیاده کرده اند.

 

مهندس چمران خاطرنشان کرد: وزارت کشوری که می بایست در هزار و هشتاد شهر شهردار تعیین کند امروز خود مردم این کار را انجام می دهند و به جای اینکه دولت به مردم بودجه بپردازد و مجلس تصویب کند، شورا بودجه آنان را تصویب می کند و از عوارض محلی اداره می شوند.

 

وی با اشاره به فرمان امام برای تشکیل شوراها، تصریح کرد: امام (ره) فرمودند «مردم محل خود را بهتر می شناسند و برای اداره محل خود دلسوزتر هستند و مشکلات خود را بهتر می توانند حل کنند بنابراین در امور مربوط به خود، خودشان دخالت کنند»؛ اما این موضوع به خوبی اجرا نشده است و ما نمی خواهیم شورا امری تشریفاتی باشد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به کاستی ها، مشکلات و کمبود امکانات شورای شهر تهران، گفت: به لطف همکاری خوب مردم، تحول شگرفی را در شهر تهران شاهد بوده ایم و امیدواریم فراتر از این بتوانیم کار خود را ادامه دهیم.

 

وی ابراز کرد: همکاری، حمایت و همزبانی مردم با شورای شهر و شهرداری برای ما ارزش بالایی دارد و اگر این پشتیبانی و حمایت را نداشته باشیم قطعا نمی توانستیم در شهر تهران این تحول را به وجود آوریم.

 

چمران اظهار داشت: اگر این همکاری از سوی دولت، مجلس، قوه قضائیه و به ویژه از سوی مردم قوی تر و بیشتر شود قطعا و یقینا نتایجی که خواهیم گرفت و خدماتی که ارائه خواهیم کرد، بیشتر و فراتر از آنچه که تاکنون بوده خواهد بود.

 

وی با بیان این که توصیه های رهبر معظم انقلاب نسبت به حفظ محیط زیست، کوه‌ها و دشت ها ما را در مسیر خدمتگزاری و نوکری مردم پایدارتر و امیدوارتر می سازد، گفت: ما به توصیه های مقام معظم رهبری و هم به حمایت های خوب مردم نیازمندیم تا بتوانیم با تلاش گسترده و همه جانبه کاری برای آنان انجام دهیم./920/پ202/ج

ارسال نظرات