۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۲۳۶۰۲
استاد دانشگاه:

تربیت معنوی جامعه در گرو آموختن و دانایی است

استاد دانشگاه گفت: تربیت معنوی در هنر اخلاقی، آموختن و دانایی قرار دارد که هدف از تعلیم و تربیت انباشتن دانستنی ها نیست.
رییس دانشگاه آیت الله ‌آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، فاضل لاریجانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی امروز در هشتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آمل اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز از میان تنوع کارهای مختلف به این امر روی آوردند که نشانگر علاقه به نسل جوان جامعه و انتخابی آگاهانه، مقدس و ارزشی است.

 

وی تصریح کرد: نگاه خیر در جامعه رسوخ دارد و این امری گرانقدر و نویدبخش است.

 

لاریجانی افزود: آموزه های دینی به کارهای خیریه توجه دارد که نگاهی دینی به تعلیم و تربیت هم موجود است.

 

استاد دانشگاه با اشاره به این که مکاتب مختلف برای تعلیم و تربیت بحث هایی در فلسفه اخلاق و نظریه هایی دارند، افزود: افلاطون معتقد است تکامل معنوی فرد در گرو تربیت است.

 

لاریجانی تصریح کرد: افلاطون دنبال مدینه فاضله بود که نیک بختی جامعه زمانی حاصل می شود زمامداران ما دانا و دادگر باشند.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی خاطرنشان کرد: تربیت معنوی در هنر اخلاقی، آموختن و دانایی قرار دارد که هدف از تعلیم و تربیت انباشتن دانستنی ها نیست.

 

وی افزود: ابن سینا فرد گرانقدری است که به ایمان، اخلاق نیکو، تندرستی، سواد و پبشه هنر توجه دارد.

 

استاد دانشگاه تصریح کرد: باید بسترسازی برای رشد خلاقیت وجود داشته باشد و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما از مایه پر باشند.

 

وی ادامه داد: آموزش نقش گرانقدری در توسعه دارد و باید راه طولانی را طی کنیم تا مطابق با کشورهای توسعه یافته گام برداریم.

 

محمدرضا حافظی، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم تصریح کرد: ملت ما بیش از دولت در عرصه ساخت مدرسه گام برداشته و در تحریم اقتصادی هم حضور مردم کمرنگ نشد که بیش از پیش حضور و سرمایه گذاری کردند.

 

حافظی ادامه داد: سال گذشته به دیدار رهبری رسیدم و گزارشی ارائه دادم که رهبری فرمودند جامعه خیرین مدرسه ساز پدیده مبارکی است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای ایرانیان خارج از کشور هم مدرسه احداث می کنیم که حرکت های بزرگ و فراگیری صورت گرفته که دنیا باید در برابر آن سر تعظیم فرو آورد.

 

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: کار خیر معامله با خدا است که آثار آن در زندگی انسان مشخص می شود.

 

وی افزود: آموزش و پرورش بستر توسعه پایدار است که خیرین به نحوی شایسته برای ارتقای کشور زمینه سازی می کنند.

 

حافظی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور خبرداد و بیان داشت: باید عزم خود را جزم کرده و در راستای انجام امور خیریه کوشا باشیم./1314/202/ب3

عبدالرضا عزیزکمالی
ارسال نظرات