۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۲۳۱۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه‌‌ ای برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه‌‌ ای برای تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: می توانیم سبک های متعددی از قرآن کریم را به مردم ارائه کنیم و انتخابی که براساس قرآن باشد به صراط مستقیم ختم می شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در آیین افتتاحیه کارگاه مهارت های قرآنی که در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد بتوانیم در بستر فراگیری از علوم و فنون قرآنی کوشا بوده و آن را در برنامه های زندگی خود وارد کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: قرآن می تواند بر تمام ابعاد زندگی انسان اثر گذاشته و سبک زندگی شود.

 

وی با اشاره به این که امروز سخن از بهره گیری مدل های جهانی است، گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی می فرماید قرآن ما روی میز است که می توانیم با بهره گیری از آن به مراتب والایی برسیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: قرآن کتاب جامعی است و نمی توانیم آن را محدود کنیم و همه را تحت هدایت خود قرار می دهد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که قرآن کتاب جامعی است که با حضور در محضر آن می توانیم کارهای فنی و تخصصی انجام دهیم، گفت: قصه های قرآنی ارزنده ای داریم که می توانیم آن را به نحوی شایسته به مردم ارائه دهیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کارهای راهبردی قصه حضرت یوسف(ع) است که می توانیم با بهره گیری از آن و استفاده از ظرفیت های جامعه در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

 

وی افزود: متأسفانه قرآن کریم در مسیر تلاوت و مسابقات معرفی شد و برگزاری چنین کارگاه های آموزشی حلقه مفقوده ای بود که ضرورت دارد از مفاهیم ارزشمند قرآنی استفاده کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: می توانیم سبک های متعددی از قرآن کریم را به مردم ارائه کنیم و انتخابی که براساس قرآن باشد به صراط مستقیم ختم می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی هم شاگرد مکتب قرآن و تفکر ایشان براساس فرهنگ قرآنی است که می طلبد زندگی قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های مهارت قرآنی باید فراگیر شود که برکات و دستاوردهای ارزشمند و ارزنده ای در آن وجود دارد.

 

وی با بیان این که دشمنان فرهنگ قرآن و مسیر معنویت را بزرگترین لطمه به خود دیدند، گفت: دشمنان همواره به دنبال تهدیدات مختلف هستند که ضرورت دارد مراقبت های شایسته ای صورت دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: دشمنان حجاب و متانت خواهران ما را با برنامه های مختلف هدف قرار دادند که می طلبد از فرهنگ قرآنی استفاده شایسته ای داشته باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات