۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۸۷۲
۸ اردیبهشت ماه؛

یادواره آیت الله شاه آبادی در مدرسه فیضیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهید آیت الله مهدی شاه آبادی هشتم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات فیضیه برگزار می شود
شهید آیت الله مهدی شاه ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره مرحوم آیت الله شاه آبادی چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه در مدرسه علمیه فیضیه برگزار می شود.

 

در همین راستا اعضای ستاد یادواره شهید آیت الله شیخ مهدی شاه آبادی با حضرت آیت الله سبحانی دیدار کردند و از رهنمودهای علمی این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بهره گرفتند.

 

حضرت آیت الله سبحانی در این دیدار از مقام علمی و عملی آیت الله شاه آبادی تجلیل کرد.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: 6 اردیبهشت ماه سی و دومین سالگرد شهادت شهید آیت الله شیخ مهدی شاه­ آبادی است که چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه یادواره ای به مناسبت شهادت این عالم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی آیت الله شاه آبادی تصریح کرد: ایشان ضمن اینکه از اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در سمت نماینده مجلس شورای اسلامی در جزیره مجنون به شهادت رسید.

 

در حاشیه این دیدار حضرت آیت الله سبحانی ضمن بیان توصیه ای به حجت الاسلام وحید شاه آبادی، فرزند شهید آیت الله مهدی شاه آبادی اظهار داشت: شما باید جای امثال آیت الله شاه آبادی را پر کنید و شب و روز کارتان درس خواندن و مطالعه و نوشتن باشد.

 

در ادامه فرزند شهید آیت الله مهدی شاه آبادی از حضرت آیت الله سبحانی در خواست دعا کردن داشتند که این مرجع تقلید گفت: من دعا می کنم، اما نصف دعا قائم با شما است؛ مِلک علمی که از زمان صاحب جواهر این چراغ روشن بوده، به وسیله وجود شما و فرزندان شما ادامه پیدا کند.

 

آیت الله مهدی شاه آبادی ، در سال ۱۳۰۹ در قم به دنیا آمد. یک سال بعد در سال ۱۳۲۸ گرد یتیمی بررویش نشسته و در فقدان پدر به سوگ نشست.

 

فعالیت سیاسی وی پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شروع شد و این مبارزات با الهام و تبعیت از رهبری های حضرت امام خمینی تا پیروزی نهایی انقلاب اسلامی ادامه یافت. آن بزرگوار چندین مرحله توسط ماموران طاغوت دستگیر شد که از این میان ۵ بار اسیر زندان های مخوف رژیم گشته و ۱ بار هم تبعید شد.

 

بالاخره در واپسین مرحله ای که آیت الله از مناطق جنگی جنوب بازدید می کرد، در منطقه عملیاتی جزیره مجنون در اثر انفجار و اصابت ترکش در حالی که در جمع رزمندگان اسلام حضور داشت شربت شیرین شهادت را نوشیده و با پرواز خونین و ملکوتی خویش به ملاء اعلی پیوست. تاریخ شهادت ۶/۲/۶۳مصادف شد با شب شهادت امام موسی الکاظم تا با آن امام همام محشور گردد./822/پ202/ج

ارسال نظرات