۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۳۲۶۰۸۲
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

هنری که برخاسته از متون دین باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با بیان این‌که هنری که برخاسته از متون دین باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، گفت: آمیختگی هنر با معنویت، کلامی تاثیرگذار در پی داشته و به طبع هنری برکت می دهد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار صمیمانه با شعرای حوزه هنر انقلاب اسلامی استان، با اشاره به فرمایشات حضرت امیر مومنان در خطبه همام نهج البلاغه، گفت: موعظه ای که با معنویت آمیخته شود تاثیرگذاری عجیبی خواهد داشت.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی قریشی با بیان اینکه قرآن کلام وحی الهی است، افزود: انس با قرآن و معنویت در زمینه هنر برکت و اثرگذاری فراوانی به دنبال خواهد داشت.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به ماندگاری نام حافظ در یادها، گفت: مصاحبت با قرآن جایگاه انسان را رفیع می گرداند.


وی طبع و ذوق هنری را یکی از نعمت های الهی عنوان کرد و افزود: این عنایت خداست که شامل حال شما شده و باید قدردان این نعمت باشید.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی قریشی با اشاره به حوادث عظیم تاریخ اظهار داشت: با نیم نگاهی به تاریخ می بینیم که شاعران با اشعار خود حوادث را ثبت کرده و حماسه های عجیبی آفریده اند.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: کلامی که با شعر آمیخته شود، ماندگاری بیشتری در اذهان مردم خواهد داشت.


امام جمعه ارومیه با اشاره به هدفمند کردن اشعار، تصریح کرد: شکر بجای آوردن این نعمت الهی این است که شعرهایتان هدفمند بوده و در مدح ائمه اطهار(ع) سروده شود.


وی با بیان اینکه افزایش معنویت عنایت خدا را شامل حال بنده می گرداند، ابراز داشت: شاعری که یک قصیده درشان ائمه اطهار بسراید یقینا در این دنیا مشمول عنایات آن بزرگواران قرار خواهد گرفت.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی قریشی تصریح کرد: افزایش معنویت و انس با قرآن، موجبات ازدیاد ذوق هنری و تاثیرگذاری کلام خواهد بود./936/202/ب1

ارسال نظرات