۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۳۲۶۰۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از سیره امام علی الگوی متعالی برای نسل جوان جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از سیره امام علی(ع) الگوی متعالی برای نسل جوان جامعه است که باید در این مسیر کوشا باشیم, گفت: جوانان در آموختن علم، امام علی(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهند که ضرورتی مهم و اساسی است.
امام جمعه موقت آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم گرامیداشت میلاد امام علی(ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد با بیان این که امام علی(ع) تنها انسانی است که در کعبه متولد شده است، گفت: این امام همام از جایگاه ویژه و گرانقدری برخوردار است که باید بهره گیری شایسته ای از سیره نورانی امام علی(ع) داشته باشیم.


رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی افزود: یکی از دانشمندان می گوید که امام علی(ع) ذکر خدا بر لب و عشق خدا بر دل داشت.


وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در عرصه های تعلیم و تربیت، قضاوت و میادین نبرد شاخص بودند که همه مردم به این امام همام نیاز داشتند.


حجت الاسلام اصغری ادامه داد: ائمه معصومین(ع) فقیر نبودند اما در حالت استغنا زندگی نمی کردند که امام علی(ع) شبانه برای یاری نیازمندان گام برداشته و در این راستا کوشا بوده است.


وی بیان داشت: امام علی(ع) توانمندی و قدرت مالی داشت و با آن در امور احسان و نیکوکاری گام های ارزشمندی برداشته است.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نهج البلاغه امام علی(ع) کتاب گرانقدری است که باید در راستای بهره گیری از آن کوشا باشیم که برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.


رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی افزود: بهره گیری از سیره امام علی(ع) الگوی متعالی برای نسل جوان جامعه است که باید در این مسیر کوشا باشیم.


وی تصریح کرد: جوانان در آموختن علم، امام علی(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهند که ضرورتی مهم و اساسی است.


حجت الاسلام اصغری افزود: یکی از راه های شیعه بودن این است که در راستای بهره گیری از علوم گام برداریم تا بتوانیم عالم شویم.


استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ضرورت دارد از جهل دوری کنیم که انسان را از مسیر اصلی خود منحرف می کند که انسان جاهل حرکت دارد اما برکت ندارد.


رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی افزود: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) سعادت بخش زندگی انسان بوده و ما در مسیر تحقق رضایت حضرت حق قرار می دهد./1314/202/ب2

ارسال نظرات