۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۲۶۰۳۸
امام جمعه فاروج:

خودکفایی و بی‌نیازی از غرب ثمره تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: خودکفایی کامل و بی‌نیازی از غرب در بخش‌های مختلف، نتیجه ملموس و ثمره اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور است.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با بیان اینکه یکی از رویکردها و اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی استقلال کامل و خودکفایی کشور از بیگانگان در بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: تا زمانی که ما از نظر اقتصادی به غرب و سایر کشورها وابسته باشیم نمی‌توانیم در بخش‌های دیگر نیز به استقلال و خودکفایی کامل برسیم.

 

وی با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی منجر به تحقق این استقلال و حفظ و تقویت عزت ملت ایران می‌شود، اضافه کرد: حفظ کرامت و عزت ملت در برابر سایر کشورها و ملت‌ها تنها در صورتی محقق می‌شود که درزمینهٔ اقتصادی به آن‌ها وابسته نباشیم چرا که این عدم وابستگی در حوزه اقتصاد خود زمینه‌ساز استقلال و خودکفایی در سایر بخش‌ها می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه نتیجه ملموس و ثمره بلافصل اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور خودکفایی کامل و بی‌نیازی از غرب در بخش‌های مختلف است، افزود: رهایی امت اسلام از چنگال غرب و دنیای استکبار تنها با مقاوم شدن در بخش‌های گوناگون محقق می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اسارت تنها به معنای در قیدوبند بودن نیست بلکه نیاز اقتصادی به بیگانگان نیز نوعی اسارت است، خاطرنشان کرد: راهکار و چاره اساسی برای رهایی از این اسارت، استفاده از توان و توانمندی داخلی و ظرفیت‌های درونی امت اسلام در راستای رسیدن به خودکفایی و استقلال کامل و خودکفایی در زمینه‌های مختلف است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج تصریح کرد: همان‌طور که در موضوع انرژی هسته‌ای و صنایع دفاعی با تکیه بر توان و تخصص داخلی به قدرت و خودکفایی رسیده‌ایم باید در بخش‌ اقتصادی نیز با اتکا به دانش بومی و توانمندی جوانان و نخبگان، به قدرت و مقاومت کافی برسیم تا دشمنان و بیگانگان نتوانند از این ناحیه ما را تحت فشار قرار داده و به نظام و ملت اسلامی ضربه بزنند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با یادآوری 10 راهکار اساسی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: رهبری این راهکارها را در سخنرانی ابتدای سال بیان کردند تا مسؤولان و مجریان امور با بهره‌گیری از آن‌ها، با توجه به جامعه هدف و مسؤولیت خود برنامه‌ریزی کرده و برای تحقق شعار سال اقدامات اجرایی را آغاز کنند.

 

وی با بیان اینکه در این رابطه هیچ‌گونه وقت‌کشی و کار شعاری و نمایشی قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: درواقع آفت اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته نیز ماندن در اقدامات نمایشی و شعاری و انجام نشدن کار عملی و واقعی در حیطه اقتصاد مقاومتی بود.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید مسؤولان با خروج از شعارمحوری در زمینهه اقتصاد مقاومتی وارد مصادیق و کاربردها شده و الگوهای مختلف آن را در سطح جامعه معرفی و اجرا کنند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه یکی از محورهای تحقق شعار سال احیا و تقویت تولید داخلی است، افزود: در این راستا می‌بایست با حمایت از طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های نیمه‌تمام انجام‌شده، زمینه رونق تولید داخلی و رفع مشکل اشتغال جوانان حل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: می‌توان در قالب اقتصاد مقاومتی از صنایع کوچک و مشاغل خانگی حمایت‌های مادی و معنوی داشت تا از این طریق افزون بر افزایش اشتغال و رفع مشکل بیکاری، اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان یک ضرورت اساسی و مهم در جامعه محقق شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات