۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۲۵۹۶۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

اعزام 300 مبلغ به مساجد لرستان در ایام برگزاری مراسم اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به آمادگی 170 مسجد استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، گفت: در این راستا 300 مبلغ راهی مساجد شدند.
حجت‌الاسلام غلامي، معاون فرهنگي تبليغات لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در راستای بهره برداری و تقویت فضای معنوی مرسم اعتکاف 300 مبلغ خواهر و برادر راهی مساجد استان شده است.

 

وی با بیان این که افزون بر حضور مبلغان بومی از اساتید و مبلغان برجسته قم نیز دعوت شده است، افزود: حضور مبلغان نقش بسزایی در تقویت فضای معنوی مراسم اعتکاف دارد.

 

حجت الاسلام غلامی برگزاری برنامه های قرآنی، حلقه های قرآنی، قرائت صحیح نماز و تلاوت قرآن را از جمله برنامه هایی بیان کرد که با حضور مبلغان در جمع معتکفان برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: تجلیل از جوان ترین و مسن ترین معتکف، خانواده های شهدا و فعالان اعتکاف از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی در این ایام است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به استقبال نسل جوان از مراسم معنوی اعتکاف، گفت: مساجد جداگانه ای برای حضور بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مساجدی نیز برای حضور دانشجویان و دانش آموزان معتکف در استان لرستان به صورت جداگانه اختصاص داشته شده است.

 

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: نشست هایی با دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان نیز برای تقویت برنامه های فرهنگی در این زمینه برگزار شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در جامعه و به ویژه بین نسل جوان، اظهار داشت: این ایام فرصتی مناسب برای تقویت بعد معنوی در جامعه است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: با همکاری و هماهنگی مجریان اجرایی برنامه های اعتکاف باید در جهت اثرگذاری و خروجی مراسم اعتکاف گام های مؤثری برداشته شود.

 

وی در پایان یادآور شد: مراسم معنوی اعتکاف امسال با حضور بیش از 20 هزار معتکف در 170 مسجد استان لرستان و با حضور 300 مبلغ خواهر و برادر برگزار می شود./9459/302/ب2

ارسال نظرات