۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۳۲۵۸۹۴
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

استحکام و تقویت نظام اسلامی به برکت مرجعیت شیعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی گفت: استحکام و تقویت نظام اسلامی به برکت مرجعیت شیعی است که باید بهتر شناخته شود تا از آن نظام جامعه و بشر انتفاع بیشتری ببرند.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امشب در آیین گشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی که در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: اتفاق فوق العاده مبارکی در خطه ولایت مدار مازندران و آمل در حال وقوع است.


وی تصریح کرد: مرجعیت شیعی که قله اسلام را در عصر برعهده دارد حافظ دین بوده و است و این امانت سنگین را تا ظهور امام عصر باید امینانه و شایسته تقدیم حضورش کند.


حجت الاسلام جوادی آملی افزود: دین برترین حقیقتی است که خدای عالم به بشر عطا فرموده و که حتی پیامبر نیز تابع آن است.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه انبیا و اولیای الهی در پیشگاه انبیا و اولیای الهی در پیشگاه پروردگار برای دین شربت شهادت را نوشیدند تا انسان ها با دین زیست کرده و با اراده تشریعی حضرت حق حیات خود را بسازند.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء خاطرنشان کرد: انبیا امدند تا این خط هدایت و صراط مستقیم دیانت برای بشر بماند که بشر منهای دین در گمراهی و صلالت است.


وی افزود: خدای عالم دین را به گونه ای معرفی کرد که اعوجاج و کجی در آن راهی ندارد و از هر شائبه ای مصون و پاک است.


حجت الاسلام جوادی آملی تصریح کرد: بسیاری از افراد دنبال آن هستند کجی در راه دین و معارف آن ایجاد کنند که مرجعیت والای شیعی پاسداران دین هستند.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مرجعیت شیعی به مفهوم پاسداری از صیانت و حقیقت دین در ابعاد مختلف است که فقها طلایه داران احکام و فقه اسلامی هستند.


حجت الاسلام جوادی آملی خاطرنشان کرد: مکتب تشیع این افتخار را دارد که در تمام حوزه های علم و معرفت بهترین ها را ارائه کرده است.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء خاطرنشان کرد: باید جایگاه ویژه ای برای مرجعیت شیعی تعریف کنیم که فرصت ویژه ای برای نظام ولایی است و به هر میزانی به مرجعیت توجه کنیم که در تحکیم پایه های حکومت دینی و نظام ولایی نقش اساسی دارند.


حجت الاسلام جوادی آملی ادامه داد: استحکام و تقویت نظام اسلامی به برکت مرجعیت شیعی است که باید بهتر شناخته شود تا از آن نظام جامعه و بشر انتفاع بیشتری ببرند.


وی بیان داشت: امروز در راس دولت اسلامی ما روحانی فاضلی است که از جریان حوزه برخواسته و نماینده تفکر اسلام اصیل که از مکتب قرآن و اهل بیت معصومین(ع) زمینه می گیرد است.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مکتب شیعه به حکومت رسیده و قدرت آن را دارد از معارف خود به درستی دفاع کند و هنری در مکتب تشیع وجود دارد که به جهان نشان داده می شود.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: فرصت طلایی نشان دادن مکتب قرآن و عترت است که باید به درستی به جهان نشان داده شودو مراجع تقلید دارند جریان دین را تقویت می کنند.


حجت الاسلام جوادی آملی خاطرنشان کرد: ما این افتخار را داریم که تحت اندیشه متعالی و فکر عظیم قرار داریم که اوج معرفت های انسانی جا گرفته و مازندران نیز جایگاه علمای گرانقدری است./1314/202/ب3

ارسال نظرات