۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۲۵۸۶۸
استاد حوزه علمیه:

شهدا الگوی مناسبی در زمینه خودسازی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: شهدا الگوی مناسبی در زمینه خودسازی همگان هستند و دقت و تفکر در زندگی شهدا سبب می‌شود تا انسان راه را از بیراهه به درستی تشخیص دهد و در همه امور با خدای خود معامله کند تا دچار زیان و خسران نشود.
شهيد ابراهيم هادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه اسبقی استاد حوزه علمیه، امروز در یادواره شهید والامقام ابراهیم هادی که در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) برگزار شد، گفت: شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی در اول اردیبهشت سال 1336 در تهران متولد شد.

 

وی افزود: ایشان در سنین نوجوانی طعم تلخ یتیمی را چشید و این امر سبب شد تا همزمان با تحصیل به کار در بازار بپردازد.

 

اسبقی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند عبادت ده جزء دارد که نه جزء آن به دست آوردن روزی حلال است، ابراز کرد: پدر این شهید والامقام با سختی و تلاش فراوان در کسب روزی حلال و تامین مخارج خانواده از هیچ فرصتی فروگذاری نکرد و همچنین در یادگیری و حفظ قرآن مشوق و همراه فرزندان بود.

 

استاد حوزه علمیه در خصوص علاقه مثال زدنی ابراهیم هادی به امام راحل، تصریح کرد: این شهید جاویدالاثر علاقه وافری به امام داشت و این علاقه در سال‌های قبل از انقلاب به اوج خود رسید.

 

وی افزود: شهید ابراهیم با شجاعت در مبارزات قبل از انقلاب شرکت می‌کرد و با تشکیل جلساتی مسائل اعتقادی و مسائل سیاسی روز را برای دوستان بیان می‌کرد.

 

وی اظهار داشت: ابراهیم هادی پایداری انقلاب را در تربیت انقلابی نسل آینده می‌دید و معتقد بود که این امر باید از مدارس آغاز شود زیرا آینده مملکت از آن کسانی است که شرایط دوران طاغوت را درک نکردند و این تفکر سبب شد تا ایشان به تدریس در مدرسه روی آورد.

 

اسبقی با بیان اینکه همه محور فعالیت‌ها نماز است، گفت: این شهید جاویدالاثر به نماز اول وقت آن هم در سخت‌ترین شرایط پای بند بود و بیشتر نمازهایش را به جماعت اقامه می‌کرد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود کسی که حق خداوند را نپردازد دو برابر آن را در راه باطل صرف خواهد کرد، عنوان کرد: شهید ابراهیم هادی در پرداخت وجوهات شرعی بسیار دقیق بود و خمس خود را به دقت محاسبه و پرداخت می کرد.

 

وی با اشاره به ایثار و فداکاری ابراهیم هادی و همرزمان او در دوران والفجر مقدماتی، بیان داشت: در والفجر مقدماتی پنج روز ابراهیم هادی به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کردند اما هرگز تسلیم دشمنان بعثی نشدند.

 

اسبقی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا الگوی مناسبی در زمینه خودسازی همگان هستند و دقت و تفکر در زندگی شهدا سبب می‌شود تا انسان راه را از بیراهه به درستی تشخیص دهد و در همه امور با خدای خود  معامله کند تا دچار زیان و خسران نشود./813/202/ب3

ارسال نظرات