۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۲۵۷۴۸
امام جمعه شهرستان سراوان:

خودسازی و قرب الهی مهم‌ترین ثمره اعتکاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه اعتکاف دارای برکات فردی و اجتماعی است، گفت: اعمالی که در اعتکاف انجام می‌گیرد، از جمله روزه گرفتن، دعا خواندن و دوری از تعلقات دنیوی، ثمرات بزرگی همچون خودسازی و قرب الهی به‌دنبال دارد.
دهقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان سراوان صبح امروز در نشست ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، گفت: ماه رجب، یکی از ماه‌های پر خیر و برکت الهی است که به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) ماه استغفار امت است.


وی اظهار کرد: ماه رجب را در روایات، گاهی با عنوان «شهرالله الاَصَبّ» آورده‌اند که اصب به معنای ریزش و سرشار است و این نامگذاری هم از آن جهت است که ماه رجب، ماه نزول و ریزش رحمت الهی بر بندگان است.


امام جمعه شهرستان سراوان افزود: در این ماه عزیز، مناسبت‌های خجسته‌ای هم وجود دارد، مانند میلاد امیرمؤمنان(ع)، ولادت امام باقر(ع) و حضرت جواد الائمه(ع) و همچنین ایام البیض که ایام اعتکاف است.


وی بیان کرد: امام کاظم(ع) درباره ماه رجب می‌فرمایند «رجب، نام نهری در بهشت است که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است؛ هر کس یک روز از آن را روزه بگیرد خداوند از آن نهر به او می‌نوشاند».


حجت‌الاسلام دهقان در ادامه با اشاره به برکات اعتکاف، عنوان کرد: اینکه انسان سه روز در مسجد بماند، روزه بگیرد و از تعلقات دنیوی دوری کند، ثمرات و برکات فراوانی در زندگی انسان به همراه دارد و روح را تقویت می‌کند.


امام جمعه شهرستان سراوان در پایان افزود: اعتکاف سبب می‌شود انسان روح و قلب خود را تنها متوجه خدا کند و از دل‌مشغولی‌های روزمره و تعلقات مادی جدا شود./831/203/ب1

ارسال نظرات