۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۳۲۵۷۰۹

واکنش عالم لبنانی به ادعای پیوستن جولان سوریه به سرزمین‎های اشغالی

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت علمای صور ادعای رژیم صهیونیستی درباره پیوستن دائمی جولان سوریه به سرزمین‎های اشغالی تأکید کرد که همانگونه که جنوب لبنان از اشغال آزاد شد، جولان نیز با مقاومت آزاد خواهد شد.
شيخ علي ياسين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان در پیامی نسبت به ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه جولان تا ابد در اختیار رژیم صهیونیستی خواهد بود، واکنش نشان داد و تصریح کرد: همانگونه که جنوب لبنان به وسیله مقاومت از اشغال صهیونیست ها آزاد شد جولان عربی سوری نیز آزاد خواهد شد.

 

وی افزود: تلاش برای پیوستن جولان سوریه به سرزمین های اشغالی در چارچوب دشمنی و تروریسم مستمر رژیم صهیونیستی صورت می گیرد. دشمن به هیچ وجه حتی یک وجب از خاک اشغالی شده در کشورهای عربی را از دست نمی دهد مگر اینکه آن را با مقاومت بازپس گیریم.

 

حجت الاسلام علی یاسین اظهار داشت: اقدامات اشغالگرانه دشمن در جولان نشان می دهد که این رژیم هیچ توجهی به تصمیمات بین المللی به ویژه سازمان ملل ندارد.

 

رییس جمعیت علمای صور درباره سفر هولاند رییس جمهور فرانسه به لبنان گفت: دیدار با آوارگان سوری در اردوگاه ها به تنهایی کافی نیست بلکه باید منابع تروریسم را خشک کرده و به کشورهای حامی تروریسم فشار وارد سازد تا مهاجران سوری در دریاها غرق نشوند.

 

وی در سالروز فاجعه قانا تأکید کرد که کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و فلسطین امروزه از سوی تکفیری ها و تروریست هایی که از مدارس وهابیت فارغ التحصیل شده اند، ادامه یافته است. هوشیار کردن امت نسبت به خطرهای تکفیری و پایبندی به گزینه مقاومت تنها راه رسیدن به آزادی و کرامت است.

 

حجت الاسلام علی یاسین در روز اسیر فلسطینی خواستار تلاش همگانی برای آزادی اسیران شد و ادامه داد: ملت های عربی اسیر سازمان های ارتجاعی قرار دارند و تنها با گزینه مقاومت می توانند در برابر پروژه های صهیونیستی و آمریکایی ایستادگی کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات