۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۳۲۵۵۱۰

مراسم سالگرد نخستین شهید روحانی مدافع حرم در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالگرد حجت الاسلام مالامیری، نخستین شهید روحانی مدافع حرم در آمل برگزار می شود.
حجت الاسلام مالاميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم سالگرد حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی مالامیری نخستین شهید روحانی مدافع حرم در شهرستان آمل برگزار می شود.


این مراسم با پاسداشت و تجلیل از مقام والا و گرانقدر سیزده شهید مدافع حرم استان مازندران صورت می گیرد.


به گزارش رسا؛ این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام محرابیان و با حضور مداحان برجسته کشور، علما، فضلا، طلاب و اساتید دانشگاه همراه است.


این گزارش می افزاید؛ مراسم سالگرد نخستین شهید روحانی مدافع حرم در روز سه شنبه، سی و یکم فروردین ماه و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در آمل، بلوار آزادگان، بلوار امام سجاد(ع)، آزادگان 6 ، گلستان 6 (کوچه برزگر) مسجد سجادیه برگزار می شود.


این مراسم به همت ستاد یادواره نخستین شهید روحانی مدافع حرم اهل بیت(ع) شهرستان هزارسنگر آمل و پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی سجادیه آمل صورت می گیرد.


به گزارش رسا؛ تحولات کشورهای اسلامی از نوجوانی برای این شهید والامقام اهمیت فراوانی داشت اما جنایات فجیع گروه های افراطی و تکفیری و حرمت شکنی های بی شرمانه آن ها آرام و قرار را از او ربوده بود.


حجت الاسلام  مالامیری که پدر مهربانی برای بشری و فاطمه پنج و دو ساله بود تاب شنیدن ناله های جانسوز کودکان سوریه و عراق را نداشت، طعم خوش آرامش و لذت های زندگی به ذائقه این شهید گرانقدر تلخ می کرد.


از همین روی در سفرهای تبلیغی اش به مناطق مرزی و سنی نشین رفت تا با نشر افکار التقاطی وهابیت و داعش مبارزه کند و غیرت و شجاعت عالمانه حجت الاسلام شهید مالامیری وجدان بیدارش را به آن سوی مرزها می کشاند که دوره های فشرده آموزش نظامی را بدون اطلاع خانواده گذراند و با وجود شرایط مساعد کاری، تدریس و تحقیق را رها کرد تا به قول خودش به حاصل آموخته هایش برسد.


این شهید بزرگوار بیان می کرد نمی توانم در کنار همسر و فرزندانم باشم در حالی که در مقابل چشم کودکان سوریه و عراق والدین آن ها را سر می برند و آموخته های من از اسلام و تحصیل دروس حوزوی چنین اجازه ای به من نمی دهد.


این دانش آموخته مکتب فاطمی به نیابت از رهبر فرزانه و مجاهد انقلاب برای دفاع از حریم پاک اهل بیت(ع) راهی جبهه های نبرد علیه گروه های تکفیری آمریکایی شد.


سرانجام حجت الاسلام شهید مالامیری دوشنبه مصادف اول رجب سال گذشته همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار کلنا عباسک یا زینب در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به آرزوی دیرینه اش رسید و در راستای انجام وظیفه جامه شهادت بر تن کرد./1314/202/ب3

ارسال نظرات