۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۲۵۳۷۵
استاد حوزه و دانشگاه:

جان مایه سکولار، جدایی دین از سیاست و اجتماع است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برخی با سکولار هم پیمان هستند و تظاهر به تدین می کنند، گفت: جان مایه سکولار، جدایی دین از سیاست و اجتماع است که ریشه در تاریخ دارد.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که یکی از معانی سکولار تقدس زدایی است که از غرب وارد شده است، افزود: جان مایه سکولار، جدایی دین از سیاست و اجتماع است که ریشه در تاریخ دارد.

 

وی افزود: متحجرها مربوط به انجمن حجتیه، کسانی می شود که اکتفا به مناسک می کنند و در صف های نماز جماعت مخفی شده اند و تمام مجاهدت های مورد تأکید قرآن را در برخی رفتارهای مناسکی می بینند.

 

حجت الاسلام غفاری فر با بیان این که برخی با سکولار هم پیمان هستند و تظاهر به تدین می کنند، گفت: برخی نیز با بی اهتمامی به دین در عرصه اجتماع، به دنبال جدایی دین از سیاست هستند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: برخی تا دهه 60 با انجمن حجتیه در ارتباط بودند و با اقدامات متحجرانه به دنبال جدایی دین از عرصه حکومت و عقل از عرصه حضور در فهم دین بودند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یادآوری شد: آن افراد با تغییر وضعیت در ایران و اتمام جنگ، ظاهرشان را تغییر دادند، اما در اصل با همان طیف همسو هستند.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه گفت: در حوزه علمیه قم دوجریان مذکور وجود دارند و به یکدیگر دست وحدت داده اند.

 

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به این که وحدت دو جریان به نفع جریان بی دین، کفار، منافقان، مشرکان و آمریکا و صهیونیزم است، گفت: آنهایی که با ظاهر سازی دَم از وحدت می زنند نیز با اهداف انقلاب اسلامی و نظام در ستیز هستند./1307/302/ب3

ارسال نظرات